משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

דגים לאקווריום מים מתוקים: עשרה זנים שמגדלים צריכים להכיר

דגים באקווריום

תוכן הכתבה

אם גם אתם שוקלים לגדל בקרוב דגים באקווריום, אחת הבחירות החשובות ביותר שלכם היא בסוג הדגים שיאכלסו אותו. חשוב מאד לדעת שלא כל סוגי הדגים מתאימים בהכרח למים מתוקים. יש זנים שלא ממש מסתדרים אחד עם השני. בכל מקרה מומלץ להתחיל תמיד עם זן אחד, ורק לאחר מכן להוסיף זנים חדשים. אך ורק אחרי שוידאנו שהחיבור אפשרי ומומלץ. 

רגע לפני שאתם רצים לקנות את הדגים הכי יפים או מיוחדים בעיניכם. חשוב מאד להכיר זנים דגים לאקווריום מים מתוקים שתוכלו לגדל. רגע לפני שנכיר עשרה כאלו נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא כל מה שאתם צריכים לגידול דגים. החל מאקווריומים ומיכלים בצורות וגדלים שונים, דרך קישוטים, פילטרים ותרמוסטטים ועד למזון איכותי. מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ בכל שלב!

סוגי דגים הגדלים באקווריום עם מים מתוקים 

דג בטא (דג קרב סיאמי)

דגי בטא (Betta splendens) הם דגים נפלאים ונוחים לגידול במים מתוקים שגם מתאימים במיוחד למגדלים מתחילים. יש להם צבעים מרהיבים ואפשר להסתכל עליהם שעות, והיתרון הוא שהם יכולים לשגשג גם במיכלים קטנים יחסית. שימו לב שהזכרים אגרסיביים למדי אחד כלפי השני, לכן חשוב שלא להחזיק יותר מפרט אחד. 

דג בטא

דג מלאך (סקלר)

דגי המלאך (Pterophyllum) של מים מתוקים הם מין ממשפחת הציקלידים ויש להם מראה מובחן עם סנפירים ארוכים שפשוט אי אפשר לפספס. יש לא מעט תתי זנים של דגי מלאך וכולם נחשבים לדגים נוחים ועדינים שיודעים להסתדר גם עם כמה סוגים אחרים. דג מלאך (סקלר)

דג הזהב

דגי הזהב הם המיינסטרים של גידול דגים באקווריום והאדם מגדל אותם מזה מאות שנים. מה שחשוב לדעת זה שעל אף מה שנהוג לחשוב, דגי הזהב פחות מתאימים למגדלים מתחילים. הם זקוקים לתנאים מיוחדים, ככה שלא כדאי בהכרח להתחיל איתם. 

דג זהב

דיסקוס

לדגי הדיסקוס מראה עגול ושטוח וצבעים מרהיבים ביופיים. הציקלידים האלה הם פופולריים במיוחד בגלל המראה שלהם. הם בהחלט לא מומלצים למגדלים מתחילים וזקוקים גם כן לתנאים מיוחדים גם מים חמימים (ולכן גם לא יוכלו להשתלב עם הרבה זנים אחרים). 

דג דיסקוס

גופי

הגופי הם דגים מושלמים למגדל המתחיל: קל מאד למצוא אותם ברוב החנויות. הם בעלי צבעים מרהיבים, אוהבים לחיות עם בני מינם ולא זקוקים לתנאים מיוחדים ומורכבים לגידול. 

דג גופי

דגי מולי

עוד בחירה מעולה למגדלים מתחילים היא דגי המולי. יש כמה וכמה תתי זנים של מולי והנפוצים שבהם נקראים מולי בלון ומולי סיילפין. דגי המולי והגופי משתייכים לאותה משפחה, מה שאומר שהם פחות או יותר קלים לגידול באותה מידה. הם ישגשגו במיכלים גדולים של מים מתוקים ויכולים אפילו לחיות במים מלוחים (ועדיין, אל תנסו את זה).

דג מולי

סייפן מצוי

את הסייפנים ממש קל לזהות בזכות הזנב שלהם שנראה כמו חרב או מחט ארוכה (של הזכרים) ובזכות הצבעים המרהיבים (של הנקבות). את הסייפנים קל יחסית לגדל ובדומה לדגי הגופי והמולי. הם נוטים להתרבות באקווריום די מהר. בנוסף הם מסתדרים מצוין עם הרבה סוגים של דגים טרופיים. ככה שהם בהחלט מצוינים גם למגדל המתחיל. 

סייפן מצוי

פלטי

דגי הפלטי ודגי הסייפן די דומים אלו לאלו, מלבד הזנב הארוך שאין לדגי הפלטי. בנוסף הם גם קצת יותר קטנים בגודל שלהם, מה שאומר שאפשר לגדל אותם גם במיכלים מעט יותר קטנים. הם דגים נוחים למדי בעלי אופי רגוע ועדין ולא זקוקים לתנאי גידול מיוחדים כלשהם. 

דג פלטי

ציקלידה אפריקנית

אם מתחשק לכם להוסיף קצת צבע לאקווריום, זהו הזן שעליכם לבחור. המראה הייחודי שלהם הוא בלי ספק אטרקציה בפני עצמה. חשוב לדעת שאלו הם דגים מאתגרים מאד לגידול שזקוקים לתנאים מיוחדים באקווריום ונוטים להפגין אגרסיביות וטריטוריאליות. 

דג ציקלידה אפריקנית

טטרה

הדגים האלה הם מושלמים למגדלים שרוצים להתנסות לראשונה בגידול דגים טרופיים. כמו זנים טרופיים אחרים הם זקוקים לתנאים מיוחדים באקווריום. בניגוד להרבה אחרים הם די סלחניים ויחיו בשלום גם אם תטעו קצת בהתחלה. 

דג טטרא

זה הזמן לדגם את האקווריום!

שווה בהחלט לחקור קצת יותר לעומק ולהכיר טוב יותר את הזנים השונים. מכאן כל מה שנשאר לכם זה לדגם את האקווריום החדש שלכם ולהכין אותו לקראת הדיירים החדשים. כאן באתר גג לחיות תמצאו את כל מה שאתם צריכים: מיכלים בגדלים שונים, פילטרים, מווסתי טמפרטורה, כימיקלים וכלור למים, מזון לדגים מכל הסוגים, קישוטים, חיפוי לקרקע, מוצרי ניקוי ועוד. צוות האתר שלנו זמין עבורכם בכל שלב ואתם מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ איתנו תמיד. בהצלחה!




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן