משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

מיצי, אורחים נוספים הגיעו: לארח חברים עם אלרגיה לחתולים

אלרגיה לחתולים

תוכן הכתבה

לגדל חתול בבית זו חוויה נפלאה תמיד, אבל כזו שגם כרוכה בלא מעט אתגרים. אחת הבעיות הגדולות שלא קשורה בהכרח אלינו או לחתול, מתחילה כאשר רוצים לארח חברים או בני משפחה בבית הסובלים מאלרגיה לחתולים. 

בעלי חתולים רבים מאמינים כי במצב הזה לא ניתן לארח כלל. אבל האמת שאם משכילים ליישם כמה צעדים פשוטים, ואם יש נכונות מצד האורחים שלנו להתמודד עם תגובה אלרגית קלה, זה לגמרי אפשרי. 

לפני שנתחיל ונדבר על כל המשמעויות של הדבר ואיך אפשר לארח בבית חברים עם אלרגיה. נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא מגוון של מוצרים שיעזרו במשימה ואתם מוזמנים להתייעץ עם המומחים שלנו בכל שלב!

מהי אלרגיה לחתולים?

אלרגיה לחתולים היא תגובה (נפוצה למדי) אצל בני אדם של מערכת החיסון לחלבונים המצויים בפרווה, ברוק ובשתן של חתולים. כשאדם עם אלרגיה לחתול בא במגע עם חלבונים כאלו, המערכת החיסונית שלו תופסת אותם כמזיקים ומגיבה באופן בלתי מידתי. מה שיוצר למעשה את התגובה האלרגית.

התסמינים 

התסמינים של אלרגיה לחתולים משתנים בין אדם לאדם. הם עשויים להיות קלים עד חמורים וכוללים בין היתר התעטשות, נזלת ואף סתום, עיניים מגרדות או דומעות, שיעול, צפצופים וקשיי נשימה.

במקרים חמורים, אלרגיה לחתולים עלולה לעורר תסמינים של אסטמה ואפילו אנפילקסיס ועלולה לסכן חיים. אפשרויות הטיפול השונות כוללות הימנעות מאלרגנים, תרופות לטיפול בסימפטומים ואימונותרפיה של האלרגנים (חשיפה הדרגתית ומבוקרת לאלרגנים עד למצב שהגוף מתרגל אליהם).

כך תארחו בבית חברים עם אלרגיה לחתולים

  1. ניקוי יסודי של הבית:

    האלרגיה מתעוררת לרוב לא בגלל הנוכחות של החתול עצמו, אלא בגלל הפרווה, השתן והרוק שלו הנמצאים בשפע ברחבי הבית. לפני שאתם מארחים אנשים עם אלרגיה כדאי לנקות את הבית כמו שצריך. להתחיל עם מטאטא ושואב אבק ולהמשיך בשטיפה וניקיון של הרהיטים. הצעד הזה יפחית משמעותית תגובות אלרגיות. אצל מי שסובל מאלרגיה קלה יכול להיות שהיא בכלל לא תתעורר. 
  2. ארחו בחלל שבו החתול לא נמצא:

    אם אפשר, מומלץ לארח את האורחים שלנו בחלל שבו החתול לא נמצא ובדרך כלל הסלון הוא המקום האידיאלי. אם מדובר בביקור קצר, אפשר בהחלט להשאיר את החתול שלנו בכלוב או בקופסא הייעודית שלו (למשך שעה פחות או יותר). אם הביקור קצת יותר ארוך אז חשוב לתת לו הפוגות מדי פעם. 
  3. הברישו ונקו את החתול שלכם לפני הביקור

    נכון, החתול עצמו הוא לא הבעיה העיקרית. אם ניקיתם וכדור הפרווה שלכם ממשיך להסתובב ברחבי הבית, בתוך הזמן קצר הוא עתיד להתמלא בעוד שיער ופרווה שיעשו לא מעט באלגן. על כן מומלץ בחום להבריש את החתול שלכם היטב לפני הביקור. מומלץ גם לעבור על הפרווה שלו עם מגבונים ייעודיים לניקוי חתולים שיפחיתו את התגובה האלרגית. 
  4. השתמשו במטהרי אוויר

    מטהרי אוויר איכותיים יכולים להשמיד עד 99 אחוזים מהאלרגניים באוויר. אם יש לכם חתול בבית ואתם אוהבים לארח, מומלץ להשקיע ולרכוש מטהר אוויר איכותי. זה בהחלט יקל על האורחים וימנע תגובה אלרגית לא נעימה. 
  5. הפחיתו נשירה על ידי בחירה במזון איכותי

    הטיפ הזה חשוב לטווח הרחוק ולא רק במובן של אלרגיה אגב. נשירת פרווה אצל חתולים היא אומנם דבר בלתי נמנע. אבל כן אפשר להפחית אותה משמעותית עם מזון איכותי לחתולים מה שיביא כמובן למזעור התגובה האלרגית אצל האורחים שלכם. 

הכי חשוב – ליידע תמיד

זה נכון שמרבית האנשים הסובלים מאלרגיה לחתולים, חווים אותה בעוצמות נמוכות. היא לא מסכנת חיים עבורם. יחד עם זאת ישנם אנשים שעבורם מדובר בסכנת חיים ממשית. בכל מקרה גם אצל מי שסובל מתגובות קלות בדרך כלל, התסמינים עשויים להחריף ולהיות מסוכנים בהחלט. 

על כן חשוב מאד ליידע את האורחים שלכם בנוכחותו של חתול בבית.  לוודא שהם עצמם מודעים לסיכונים הקיימים, על אף הפעולות שתנקטו כדי למזער אותם. 

כאן באתר תוכלו למצוא מגוון של מוצרי טיפוח והגיינה לחתול שיעזרו לכם להקל על הדברים. מוצרים כמו מוצרי הברשה וטיפוח לחתולים, כלובים ופתרונות נשיאה ומזון איכותי להפחתת הנשירה. תרגישו חופשי להתייעץ עם המומחים של גג לחיות בכל זמן!

לקריאה נוספת: 

אימוץ חתולים: טיפים מנצחים לקראת הצעד ותקופת ההסתגלות
רטוב, יבש או גם וגם? איזה אוכל לחתולים הכי טוב 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

כלב סטר אירי

סטר אירי (Irish Setter)

גלה את עולמם הקסום של כלב סטר אירי במדריך המקיף שלנו. המאמר מתעמק בהיסטוריה, במאפיינים, בהתנהגותו, בטיפול שלו ומטרתו לצייד אותך בכל הידע שאתה צריך

קראו עוד »
דילוג לתוכן