משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

דוברמן פינצ'ר

דוברמן פינצ'ר

תוכן הכתבה

פינצ'ר הדוברמן (Doberman Pinscher) הוא גזע כלבים בינוני-גדול בעל חזה עמוק עם מראה חלק וחזק. דוברמנים (הנקראים גם "דובס" או "דוביים") הם חסרי פחד, נאמנים ואינטליגנטיים ביותר. תכונות אלו הופכות אותם לכלבי משטרה, מלחמה וכלבי שמירה אידיאליים. אך הם גם בני לוויה מצטיינים.

דוברמנים מאומנים היטב בדרך כלל מסתדרים מצוין עם ילדים ובמצבים חברתיים שונים. הם יכולים להוות כלבי טיפול נהדרים. הטמפרמנט של הגזע ידוע בדרך כלל כצייתן אך מגן. הדוברמן, שגודל לראשונה בגרמניה, זכה למוניטין של כלב שמירה אכזרי (שבהחלט מסוגל לזה). עם זאת, הגזע הוא בדרך כלל עדין למדי ולא אגרסיבי מטבעו.

דוברמן פינצ'ר
דוברמן פינצ'ר

מאפיינים של הדוברמן פינצ'ר

אמנם יש להם מראה מאיים. אבל, דוברמן פינצ'רים הם גזע חביב ואינטליגנטי שמתאים היטב למגוון מצבי חיים שונים. דוברמנים הם פעילים וחרוצים, והמוניטין שלהם ככלבי שמירה הופך אותם לבחירה מצוינת עבור משפחות או בעלים המתגוררים על חלקות אדמה גדולות.

היסטוריה של הדוברמן פינצ'ר

הפינצ'ר דוברמן הופיע כזן בגרמניה בסביבות תחילת המאה ה-20. קרל פרידריך לואי דוברמן, שעל שמו נקרא הגזע, פיתח את הגזע מתוך הרצון לכלב לוויה וכלב שמירה בינוני. רבים מאמינים שמקורו של הדוברמן מגזעים כמו רוטוויילר, טרייר שחור, פינצ'ר גרמני ואולי הגרייהאונד.

הפינצ'ר דוברמן זכה להערכה בזכות האינטליגנציה הגדולה, הנאמנות והיכולות האתלטיות שלו. במהלך השנים, הגזע עבד בחריצות ככלב מלחמה וכלב משטרה אך גם נשאר בן לוויה נאמן לרבים.

הגזע הוא שרירי ואתלטי, בעל כוח וסיבולת רבים. עד כדי כך שהוא שימש היסטורית ככלב הרשמי של חיל הנחתים במהלך מלחמת העולם השנייה. עשרים וחמישה דוברמנים שמתו בלחימה עם חיילים בגואם זכו לכבוד באנדרטת כלבי המלחמה במלחמת העולם השנייה בבית הקברות הלאומי לכלבי מלחמה בבסיס הצי גואם.

זנבותיהם של דוברמנים הוסרו באופן מסורתי זמן קצר לאחר הלידה. ומאוחר יותר, אוזניהם קוצצו בניתוח כדי לגרום להם לעמוד זקוף. יש מחלוקת גדולה סביב הנוהג של חיתוך אוזניים ועיגון זנב אצל כלבים, כולל הדוברמן. מדינות מסוימות למעשה הוציאו את הפרקטיקות הללו מחוץ לחוק. אך בעוד שהן עדיין מותרות בארה"ב, אנשים רבים בוחרים לשמור על האוזניים הטבעיות של הדוברמנים שלהם.

דוברמן פינצ'ר
דוברמן פינצ'ר

טיפול בדוברמן פינצ'ר

למרות שאנשים רבים חושבים על דוברמנים כעל כלבים רציניים, הם למעשה יכולים להיות קצת שטותניקים ומבולבלים לפעמים, במיוחד בתור גורים. הם ייטיבו עם ילדים ויהנו לשחק ביחד כל עוד הילד מספיק גדול כדי להתייחס לכלב בהתחשבות. ובכל זאת, הם גם מאומנים בקלות ויש להם את הדחף ללמוד לצד הבעלים שלהם.

פעילות גופנית 

לרוב הדוברמנים יש רמת אנרגיה גבוהה למדי ודורשים פעילות גופנית רבה על מנת להישאר בריאים. בגלל האתלטיות הטבעית שלהם, כמה הליכות או ריצות נמרצות בכל יום יעזרו לשמור על דוברמן בכושר טיפ-טופ. החצר שלך צריכה להיות מגודרת היטב כך לדוברמן שלך יש מקום לשוטט ולשחק. עם זאת, גזע זה יכול להתקרר במזג אוויר קר. אז אל תשאיר אותו בחוץ כל הזמן. הכלב שלך ירצה להיות חלק מחיי המשפחה שלך ולא לבד בחוץ.

טיפוח

לדוברמן פרווה קצרה וחלקה הדורשת מעט מאוד  טיפוח. אתה יכול להבריש אותו פעם בשבוע או לשפשף את המעיל שלו במגבת רטובה. אין צורך לרחוץ את הכלב לעתים קרובות, רק כאשר הוא מתלכלך או מעלה ריח. אם האוזניים נשמרות טבעיות (לא חתוכות), יש להקדיש תשומת לב נוספת לשמירה על ניקיון אוזניים לכלב. גזוז את הציפורניים של הכלב מדי חודש כדי למנוע מהן להתפצל או להיקרע. לצחצח את השיניים לפחות כמה פעמים בשבוע כדי לסייע במניעת מחלות חניכיים ובעיות שיניים אחרות. למגוון מוצרי ניקוי שיניים לכלבים.

טיפ מקצועי

הדוברמן חכם מאוד ולומד די בקלות. הכשרה נכונה חיונית לחלוטין לגזע זה כדי להבטיח התנהגות טובה. סוציאליזציה חשובה באותה מידה, כך שהכלב אינו יפחד או יהיה אגרסיבי מדי. עדיף להחזיק את הכלב ברצועה לכלבים כשאתה יוצא לטיול. דוברמן יכול להיות תוקפני כלפי כלבים אחרים שאינם חלק ממשפחתם. הם מתגוננים אם הם מרגישים תחת איום. ייתכן שהם לא יתקבלו בברכה בגן כלבים אם הם מפגינים התנהגות זו. כמו כן, אנשים רבים חוששים מגזע זה ויהיה להם יותר נוח בסביבה אם הכלב ברצועה.

בעיות בריאות נפוצות

מגדלים אחראיים שואפים לשמור על תקני הגזע הגבוהים ביותר כפי שנקבעו על ידי מועדוני כלבים. כלבים שגדלו לפי סטנדרטים אלה נוטים פחות לרשת מצבים בריאותיים. עם זאת, כמה בעיות בריאות תורשתיות יכולות להתרחש אצל דוברמן. להלן כמה בעיות שכדאי להכיר: 

  • קרדיומיופתיה מורחבת (DCM)- מחלה הגורמת לשריר הלב לגדול ולא לתפקד כראוי.
  • מחלת פון וילברנד- מחסור בחלבון מסוים המסייע לתאי הדם, הידועים כטסיות דם, להצטבר כראוי.
  • ספונדילומילופתיה צווארית זבתית- (נקראת גם תסמונת וובלר וחוסר יציבות של חוליית הצוואר). זוהי מחלה נוירולוגית הפוגעת בעמוד השדרה של הכלב ליד הצוואר.
  • הרחבת קיבה-וולוולוס (GDV)- נקרא בדרך כלל נפיחות או פיתול קיבה. מצב שבו הבטן של הכלב מתפתלת סביב ציר קצר.

דיאטה ותזונה

יש להאכיל דוברמנים שתי ארוחות בכל יום, עד שלוש וחצי כוסות מזון יבש לכלבים ביום. הכמות שכלב צריך תהיה תלויה בגודל, רמת פעילות, גיל וגורמים נוספים. שתי ארוחות קטנות עדיפות על ארוחה אחת גדולה. זה יכול לסייע במניעת גזים ונפיחות. זה יכול להפוך למצב חירום רפואי אם הכלב מתפתל מכאבים. לפעמים הפיתול מספיק כדי לנתק את אספקת הדם.

ריגל מזון סופר פרמיום הוליסטי לכלבים בוגרים ללא דגנים עוף וברווז

ריגל מזון סופר פרמיום הוליסטי לכלבים בוגרים ללא דגנים עוף וברווז

הקפידו לעקוב אחר משקל הכלב. שכן, השמנת יתר עלולה להפחית את תוחלת החיים של הכלב שלכם ולתרום לסיכון של מצבים בריאותיים אחרים. שוחח על הצרכים התזונתיים של הכלב שלך עם הווטרינר שלך כדי לקבל המלצות ספציפיות עבור חיית המחמד שלך.

גו מזון יבש לגורים ובוגרים סלמון

גו גורים ובוגרים סלמון Skin + Coat

סקירת גזע כלבים

יתרונות
  • חסר פחד ואתלטי
  • נֶאֱמָן
  • אינטליגנטי ביותר
חסרונות
  • יכול להיות תוקפני כלפי כלבים אחרים
  • עשוי להיראות מאיים (עדיף לשמור על רצועה בפומבי)
  • לא אידיאלי למשק בית עם ילדים קטנים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן