משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

אמריקן פיטבול טרייר

אמריקן פיטבול טרייר

תוכן הכתבה

אמריקן פיטבול טרייר הוא גזע כלבי טרייר בגודל בינוני יליד ארצות הברית עם פרווה קצרה, גוף שרירי היטב וחיוך גדול. אמנם יש סטיגמה לא מדויקת נגד כלבים מסוג פיטבול בגלל היותם תוקפניים, אבל פיטבול טרייר אמריקאי הם בדרך כלל כלבים נאמנים שאוהבים אנשים. עם זאת, הם לא תמיד מסתדרים עם כלבים אחרים ועשויים לראות בבעלי חיים קטנים יותר טרף.

מאפיינים של אמריקן פיטבול טרייר 

לפיטבול טרייר אמריקאי בדרך כלל יש אישיות ידידותית וחיבתית. בדרך כלל יש להם טמפרמנט שובב מאוד והם אוהבים לעסוק במשחקים וספורט כלבים עם הבעלים שלהם. הם זקוקים  לאימונים רבים וטובים. אמריקן פיטבול טרייר

היסטוריה של אמריקן פיטבול טרייר

הפיטבול טרייר האמריקאי המודרני יכול להתחקות אחר שורשיו לאנגליה בתחילת המאה ה-19. מגדלים שילבו בולדוגים וטריירים כדי ליצור כלבים נמרצים, אמיצים ואתלטיים שהיו עדינים עם משפחתם. הם הפכו לכלבי עבודה רב-תכליתיים. הם היו יוצאים לציד, עומדים בראש ההגנה על רכוש ועיסוק בתפקידים אחרים. בנוסף, הם היו בני משפחה. למרבה הצער, הם שימשו גם לספורט קרבי לא אנושי, כמו פיתיון שוורים וקרבות כלבים. וזו הסיבה שהם עדיין תחת הסטריאוטיפ באופן לא הוגן כאגרסיביים ואף אסורים באזורים מסוימים. 

הגזע הגיע לארצות הברית באמצע שנות ה-1800 שם הוא שוכלל עוד יותר. ובשנת 1898, מועדון הכלבנות המאוחד נוצר עם הפיטבול טרייר האמריקאי כגזע הראשון במרשם שלו – הכלב של מייסד המועדון בעצמו.

לאורך שנות ה-1900 ועד היום, מילאו פיטבול טרייר אמריקאי תפקידים רבים בחברה. מלבד היותם כלבי לוויה, הם גם יכולים ליצור כלבי שירות וטיפול מצוינים, כלבי משטרה וצבא, כלבי חיפוש והצלה ועוד. המועדון האמריקאי לכלבנות עדיין לא רשם את הגזע ברשומותיו.

טיפול אמריקן פיטבול טרייר

פיטבול טרייר אמריקאי זקוק לפעילות גופנית מספקת מדי יום כדי לסייע במניעת התפתחות התנהגויות בעייתיות. הכשרה וסוציאליזציה נכונה הם גם מומלצים כדי להפוך את הכלב שלך לחבר טוב. מכיוון, שלעתים קרובות הגזע זוכה לסטריאוטיפ שגוי כחסר נימוסים וסורר. למרבה המזל, טיפוח הוא משימה קלה למדי עבור גזע זה.

פעילות גופנית

מכיוון שמדובר בגזע אתלטי, פעילות גופנית חשובה מאוד. ספק לפחות שעה ביום של פעילות גופנית. כגון: הליכה מהירה, ריצה, טיולים ואחזור. ספורט כלבים יכול להיות גם אתגרים נפשיים ופיזיים טובים עבור פיטבול טרייר אמריקאי. ללא מוצא מתאים לכל האנרגיה הזו, פיטבול עלול להפוך להרסני, היפראקטיבי או לפתח בעיות התנהגות אחרות. יתר על כן, כלבים אלה אוהבים לעתים קרובות ללעוס ויש להם לסתות חזקות. אז הקפידו לספק צעצועי לעיסה עמידים.

טיפוח

הפרווה הקצרה והחלקה של הפיטבול טרייר האמריקאי דורשת מעט יותר מטיפוח בסיסי.  צחצחו מדי שבוע כדי להסיר פרווה רפויה ולהפיץ שמנים לעור. ייתכן שתבחין בעלייה בנשירה באביב ובסתיו ככל שמזג האוויר משתנה. צחצוח נוסף בכל שבוע יכול לעזור לשמור על קשר עם הפרווה הרפויה.

יהיה צורך באמבטיות בערך מדי חודש, תלוי עד כמה הכלב שלך מתלכלך. אתה גם יכול לנקות את הכלב שלך בין אמבטיות עם מגבת לחה. בדוק את הציפורניים מדי חודש כדי לראות אם הם צריכים לקצץ. וחפש באוזני הכלב שלך לפחות מדי שבוע עבור כל הצטברות שעווה, פסולת, אדמומיות או חריגות אחרות. כמו כן, שאפו לצחצח את השיניים של הכלב שלכם כל יום.

הַדְרָכָה

כמו בכל גזע כלבים, הכשרה וסוציאליזציה נכונה הם חובה עבור פיטבול טרייר אמריקאי. התחל כמה שיותר מוקדם עם הכלב שלך. יש לחץ נוסף על הגזע הזה להתנהג בצורה טובה כדי לעזור להפריך את הסטריאוטיפים השליליים. 

באופן כללי, מדובר בגזע כלבים חכם למדי וניתן לאילוף המגיב היטב לשיטות אילוף חיוביות. אבל הוא יכול להיות עקשן אם אתה לא עקבי עם הפקודות שלך. 

חשוב גם לחשוף את הכלבים שלך למגוון אנשים ומצבים בצורה חיובית, כדי ללמד אותם להיות נוחים ובטוחים בעצמם. בעוד שחלק מהפיטבולים יכולים ללמוד לחיות בשלום עם חיות מחמד אחרות, סוציאליזציה יכולה להיות קשה בגלל דחף הטרף החזק של הגזע וההיסטוריה של קרבות כלבים. תמיד טייל עם הכלב שלך ברצועה, ופקח עליו סביב כלבים אחרים. אולי הכלבים האלה לא יתחילו בריב, אבל לרוב הם לא נסוגים ברגע שמתגרים בהם.

בעיות בריאות נפוצות

פיטבול טרייר אמריקאים הם בדרך כלל כלבים בריאים, אך הם נוטים לכמה מצבים בריאותיים תורשתיים, כולל:

  • דיספלזיה של מפרק הירך
  • אטופיק דרמטיטיס של כלבים
  • תת פעילות בלוטת התריס

דיאטה ותזונה

הקפידו תמיד על מים טריים לכלבכם ולהאכילם באוכל לכלבים איכותי ומזין, בדרך כלל בשתי ארוחות מדודות ביום. שוחח על סוג הדיאטה והכמות עם הווטרינר שלך, שכן זה יכול להשתנות בהתאם לגודל, רמת פעילות, גיל וגורמים אחרים. במקרים מסוימים יש צורך באוכל רפואי לכלבים לטיפול בבעיות השמנה ומשקל של הכלב שלך.

כמו כן, שימו לב לחטיפים לכלבים או מזון נוסף אחר לסייע במניעת אכילת יתר. פיטבול טריירים אמריקאים יבקשו או יבצעו טריקים עבור פינוק. כדי לשמור אותם במשקל האידיאלי, שקול להפריש חלק מהארוחות היומיות שלהם לטובת פינוקים במקום להוסיף מזון נוסף. 

סקירה כללית של אמריקן פיטבול טרייר

יתרונות
  • חביב ושובב
  • נדרש רק טיפוח בסיסי
  • יכול לעשות כלב משפחה טוב
חסרונות
  • לא תמיד מסתדר עם כלבים אחרים
  • סטיגמה נגד הגזע
  • אסור באזורים מסוימים ועלול להשפיע על הכיסוי הביטוחי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן