משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

החתול שלי מסריח- מה עושים?

חתול מסריח

תוכן הכתבה

ספק אם מישהו שמגדל חתול בבית ולא מכיר את השיר האלמותי של פיבי מסדרת הקאלט ״חברים״ – Smelly Cat. השיר מתאר חתול מסכן שיש לו ריח שבגללו אף אחד לא רוצה להתקרב אליו. מסתבר שיש אמת בדברים ולא מעט חתולים מפיצים ריח רע בשלבים שונים בחיים מסיבות כאלו ואחרות. מתברר שיש לתופעה הזו לא מעט סיבות. חלקן פשוטות ולא מעידות על בעיה ואחרות עשויות להצביע על בעיה רפואית כלשהי. כך או כך זה לגמרי משהו שאפשר לטפל בו אם רק מצליחים לאתר את מקור הבעיה. כאן באתר תוכלו למצוא תכשירים  לטיפוח והגיינה לחתול וסוגים של מזון רפואי שיעזרו בחלק מן המקרים. אתם מוזמנים להתייעץ איתנו בעניין תמיד. כעת זה הזמן לסקירה קצרה של הסיבות הנפוצות לכך שחתולים מדיפים ריח רע.

איך אדע למה החתול שלי מסריח?

הדרך הטובה ביותר לאבחן את מקור הבעיה היא לאתר את מקור הריח הרע. האם הריח מגיע מאיזור הראש והצוואר, מהחלק האחורי או דווקא מהעור והפרווה? השאלות הבסיסיות האלו הן השלב החשוב ביותר לקראת פתרון ואם אתם לא מצליחים לעשות זאת בעצמכם אז שווה לקפוץ לביקור אצל הוטרינר שיבדוק את העניין. 

החתול שלי מסריח – מה הגורמים לכך? 

ריח רע מהפה:

יש אנשים שחושבים בטעות שריח רע מפה של חתולים זה דבר נורמלי, אבל זה בהחלט לא כך. אם החתול אכל משהו שאסור לו אז הריח עשוי להיות זמני ואין יותר מדי לעשות. אבל ריח רע באופן קבוע זה בדרך כלל סימן למחלות חניכיים והצטברות מסוכנת של אבן ופלאק עם תהליך דלקתי שמתחיל להיווצר. זה יכול לקרות גם בהחלט במקרים של פצעים, חתכים ואפילו גידולים שגורמים לזיהום דלקתי. 

ריח רע מהישבן והמעיים:

בהחלט דבר נפוץ שמעיד לרוב על בעיה גסטרונומית כלשהי ואם זה העניין אז רצוי להתייעץ עם וטרינר בנושא. לעיתים זוהי בעיה של גזים עם ריחות רעים שנפוצים גם אצלנו בני האדם. לפעמים מדובר בשלשול וגם עצירות יכולה לגרום לריחות הרעים. כאשר נוזלי הקיבה מצליחים לעבור ולהגיע אל החלק החיצוני של פי הטבעת של החתול. ברוב המקרים לא מדובר על בעיה אקוטית אלא בסך הכל על בעיית תזונה שגרתית שאפשר לפתור עם מזון רפואי לחתולים ואפילו עם מזון איכותי לחתולים יותר. 

ריח רע מהעור והפרווה:

אם מדובר על ריח שמגיע מכל הגוף אז זה כנראה מגיע מהעור והפרווה. אם החתול מלוכלך אז אמבטיה תעזור, אבל אם הוא נראה לכם יחסית נקי אז אולי יש כאן בעיה עמוקה יותר וחשוב להתייעץ עם וטרינר. זיהומים בעור למשל עשויים לגרום לריח ואפשר לפעמים לשים לב לפרווה דלילה ואיזורים שמנוניים ומגורים על העור. אפשרות נוספת היא פציעה שמסתתרת מתחת לפרווה וזיהום שנגרם ועושה את הריח.

ריח רע מהאזניים:

זיהומים באזניים נגרמים מהצטברות של עובש ופטרייה, בקטריות וטפילי אוזניים. מעבר לגירודים בלתי פוסקים ונענוע תכוף של הראש מצד החתול אתם עשויים להריח בהחלט ריח רע וחזק ביותר שמגיע מהאזור. לרוב, מבט חטוף בתוך האוזן יאשר שאכן זוהי הבעיה. חשוב לגשת גם כאן לוטרינר בהקדם ולטפל. 

בעיות בדרכי השתן:

אם הריח לא מגיע מהחתול עצמו אך השתן שלו מסריח בצורה חריגה זה עשוי להעיד על בעיות בדרכי השתן. אם החתול עצמו מסריח משתן זה עשוי להעיד על בעיה בדרכי השתן שבאה לידי ביטוי בחוסר שליטה בשלפוחית. מה עושים בצבים האלו? ניחשתם נכון – חשוב לגשת לוטרינר בהקדם. 

 

לסיכום

בשורה התחתונה, ריח רע מחתולים זה ממש לא נעים.  בדרך כלל לא נורא ובמרבי המקרים פתרון הבעיה הוא פשוט ומהיר. אם קיבלתם המלצות לשינוי תזונתי או תכשירים מסוימים מהוטרינר שלכם, צרו איתנו קשר. אנו נשמח להמליץ לכם על מוצרים מתאימים לחתול מתוך המגוון הגדול אצלנו באתר. בהצלחה!

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן