משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

גולדן  רטריבר

גולדן רטריבר

תוכן הכתבה

גדולים, שעירים ומלאי אהבה – כלבי גולדן רטריבר הם כלבים פופולריים מאוד. אפשר לראות פחות או יותר כמה מאות בקרבת בני אדם, והאמת היא שזה ממש לא במקרה. המזג הנוח והנעים של הכלב הזה לצד נאמנות יוצאת דופן לבעלים הופך אותו לכלב המושלם למשפחות. במיוחד כאלו עם חצר גדולה בבית. 

אם גם אתם שוקלים אם לאמץ גולדן רטריבר גזעי או מעורב או סתם מעוניינים להרחיב את הידיעה, זה הזמן לצלול קצת לעומק ולהכיר את ההיסטוריה והמאפיינים של הכלבים המתוקים האלו. כמובן שכאן באתר תוכלו למצוא את כל הציוד לכלבים, מזון לכלבים  וצעצועים לכלבים שאתם צריכים. אתם תמיד מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ בנושא. 

 

גולדן רטריבר – נתונים בסיסיים:

  • גובה: 55-65 ס״מ
  • משקל: 29-37 ק״ג
  • פרווה: כפולה בינונית עד ארוכה
  • תוחלת חיים: 10-12 שנים
  • מזג: אמין, אינטליגנט, שובב ואנרגטי
  • מקור: סקוטלנד
גולדן רטריבר
גולדן רטריבר

 

גולדן רטריבר – היסטוריה

המקור של כלבי הגולדן רטריבר הוא הרי סקוטלנד, שם הם שימשו לרוב ככלבי ציד. המטרה העיקרית שלהם הייתה להביא ציפורים שנורו ממרחק. הזן נוצר על ידי הכלאה של ספנייל מים מסוג טוויד, זן כלבים שנכחד במאה ה-19 ושל הרטריבר צהוב הצוואר שנחשב לאבי הרטריברים. ארבעת הגורים הם אלו שאחראיים מאז על התפוצה של הזן כולו. מאז נעשה תיעוד מסודר של ההכלאות. בתחילת המאה ה-20 הגיעו הרטריברים לאמריקה הצפונית בתור כלבי ציד וכלבי לוויה ופנאי. בשנת 1925 הוא הוכר באופן רשמי בארצות הברית. מאז ועד היום הפך הזן לאחד הפופולריים ואהובים ביותר ברחבי העולם. ניתן למצוא כלבים כאלו כמעט בכל נקודה על פני הגלובוס. 

טיפוח וטיפול

לגולדן רטריבר פרווה פנימית עבה באורך בינוני עד ארוך ופרווה חיצונית שדוחה מים. הם משירים פרווה באופן קבוע במהלך כל השנה ובעיקר בעונות המעבר. מומלץ להבריש אותם פעם ביום ושווה גם להשקיע במקלחת פעם בחודש. אם אתם מתכוונים לאמץ אחד חמוד או אחת חמודה, תהיו ערוכים להרבה פרווה בסביבה שלהם. 

שגרת טיפוח:

ממש כמו לנו בני האדם, גם לכלבים קיימים מוצרי טיפוח והגיינה , מומלץ לגזוז ציפורניים פעם או פעמיים בחודש. 
כמו כן מומלץ בהחלט להקפיד על שגרת טיפוח דנטלית, לצחצח שיניים לפחות פעם בשבוע (אם אתם ממש מתעקשים פעם ביום אז לא נגיד לכם לא). קיים מגוון רחב של מוצרים לניקוי שיניים ,ניתן להיעזר בחטיפים וצעצועים דנטליים ולגשת לבדיקה שגרתית קבועה אצל הוטרינר. 

מנשך דנטלי מקצועי לכלב
מנשך דנטלי מקצועי לכלב לניקוי שיניים יסודי

פעילות גופנית:

כלבים פעילים שצריכים פעילות גופנית טובה על בסיס יומיומי. אידיאלית רצוי שתהיה לגולדן רטריבר חצר גדולה להתרוצץ בה. אם אין אפשרות אז חשוב להקפיד על טיול יומי והליכות מהירות ואם יש לכם פארק כלבים בקרבת הבית אז זה בהחלט משהו שהם יעריכו. הם אוהבים להשתמש בפה שלהם ולקחת דברים מנקודה לנקודה וכדאי להצטייד בהרבה צעצועים לכלבים ו חטיפים

חינוך ואילוף:

בדרך כלל לא מצריכים הרבה מאמץ והם מאד חברותיים מטבעם, לפעמים אפילו יותר מדי, ככה שהם לא מתאימים בתור כלבי שמירה. הם יעדיפו תמיד את החברה של בני אדם מאשר שהייה לבד ויסתדרו מצוין גם עם בעלי חיים אחרים. הקושי מגיע לרוב במקרים של בדידות או חוסר באפשרות לפריקת אנרגיה ולכן אלו דברים שחשוב להקפיד עליהם. קיים מגוון  רחב של מוצרי אילוף לכלבים.

תזונה מומלצת

גורי הגולדן גדלים במהירות מסחררת ולכן מומלץ להקפיד על מזון  לטיפול בבעיות השמנה ומטבוליזם מותאם. מזון דל קלוריות ימנע צמיחה מהירה מדי שעשויה לגרום לבעיות במפרקים ובעצמות. גולדן רטיבר צריך לאכול בדרך כלל פעמיים בזמנים ומרווחים קבועים, ככוס וחצי של מזון יבש לכלבים בכל האכלה (כמובן שחשוב תמיד לספק מים טריים).

צריך לזכור כמובן שלכל כלב יש את המאפיינים שלו (גיל, גודל, בעיות בריאותיות ייחודיות וכדומה), לכן אלו רק קווים מנחים. מומלץ לשקול את הכלב על בסיס קבוע ולהתייעץ עם הוטרינר לגבי תזונה מתאימה.

כמובן שאם אתם צריכים הכוונה, ייעוץ והתאמה של מוצרים כאלו ואחרים עבור הגולדן החמוד/ה שלכם. אתם מוזמנים ליצור קשר לייעוץ מקצועי, נשמח לסייע ולדאוג למוצרים במחירים מעולים עם משלוח עד הבית. אז שיהיה הרבה בהצלחה! 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

גרייהאונד

גרייהאונד (Greyhound)

התעמקו בעולמו המרתק של הגרייהאונד, גזע הידוע במהירותו, זריזותו ותכונותיו הפיזיות הייחודיות. בלוג זה מספק מבט מעמיק על מאפייני הגזע, הטיפול, האימון והבעיות הבריאותיות של הגזע.

קראו עוד »
אקיטה אמריקאי

אקיטה אמריקאי | American Akita

במאמר זה אנו מתעמקים בעולמו של האקיטה האמריקאית, זן ייחודי ונאמן האהוב על רבים. נחקור את המאפיינים הפיזיים המייחדים את הגזע הזה, נדון בהבדלים בין

קראו עוד »
דילוג לתוכן