משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

השמנה אצל כלבים: גורמי סיכון, תסמינים ודרכי התמודדות

השמנת יתר כלבים

תוכן הכתבה

ממש כמו אצלנו בני האדם, גם עבור כלבים השמנת יתר היא דבר מסוכן ותופעה שכדאי להימנע ממנה ולטפל בה בהקדם. לא הרבה בעלי כלבים יודעים את זה, אבל מתברר כי השמנה ונגזרותיה הן גורם הסיכון מספר אחת למוות אצל כלבים מתחת לגיל 10. מה שאומר בעצם שאם נשכיל למנוע את התופעה נוכל באופן פוטנציאלי להאריך את החיים של הכלבים שלנו וכמעט בטוח לדאוג להם לאיכות חיים טובה יותר. 

הצרה הגדולה היא שבעלים רבים כלל לא מודעים להשמנת יתר אצל הכלבים שלהם ולא יודעים לזהות אותה. לתופעה יש הרבה סיכונים ואם רק נדע לשים לזה לב נוכל למנוע לא מעט מצבים מסוכנים. 

כחלק מהתמודדות עם הבעיה, כאן באתר תוכלו לבחור מתוך מגוון של מותגי מזון איכותי לכלבים, מזון רפואי, חטיפים בריאים ועוד וכן מתוך מגוון צעצועים ומשחקים שיעודדו פעילות גופנית. אתם מוזמנים להתייעץ בכל שלב לקראת רכישה ואנחנו כאן כדי לעזור. 

הסיכונים של השמנת יתר אצל כלבים

השמנה אצל כלבים מוגדרת כ-15 אחוזים ומעלה ממשקל הגוף התקין של כלבים. ככל שהיא חמורה יותר כך היא גם מסוכנת יותר. בין הסיכונים השונים – סיכון מוגבר לסוכרת מסוג 2, לאוסטאופורוזיס, ללחץ דם גבוה, לפציעות ושברים כתוצאה מעומס על הגוף. כמו כן למחלות לב ריאה וכאמור גם למוות מוקדם. מעבר לכך החיים עם השמנת יתר כרוכים לרוב בקשיי נשימה, חוסר אנרגיה, חרחורים, קושי ביציאות ואי נוחות כללית. 

איך אדע אם הכלב שלי סובל מהשמנת יתר?

אצל כלבים כלל האצבע הוא פשוט ואומר שאם לא ניתן לראות את הצלעות של הכלב בולטות במקצת ובטח אם לא ניתן להרגיש אותן במגע חיצוני, כנראה שהכלב סובל מהשמנת יתר במידה כזו או אחרת. נכון, יש סוגים שונים של כלבים עם מבני גוף שונים. אבל הכלל הזה נכון פחות או יותר לכולם. יחד עם זאת כמובן שזוהי אך ורק אינדיקציה ראשונית. כדי להבין אם גם הכלב שלכם סובל מהשמנת יתר מומלץ לגשת אל הוטרינר, לשקול אותו ולבחון את מצבו הגופני לעומק. 

הכלב שלי שמן – מה עושים מכאן?

לאחר התייעצות עם המרפאה הוטרינרית יהיה עליכם לשנות את התפריט של הכלב שלכם ולשים לב לשגרת האכילה שלו. הנה כמה דברים שכדאי לעשות:

1. התאמת מזון רפואי:

מומלץ ללכת על אוכל רפואי לכלבים המתאים לבעיות משקל. אם יש בעיות נוספות כמו לחץ דם או סוכרת אז לבחור מזון רפואי מתאים. 

הילס מזון רפואי לכלבים

הילס מזון רפואי לכלב R/D להפחתת משקל

פיורינה OM מזון רפואי לכלבים

פיורינה OM מזון רפואי לכלבים, 12 ק"ג

2. כמות מזון:

אם יש צורך חשוב להתאים את כמות המזון שנותנים לכלבים שלנו והכי טוב זה למדוד במדויק. 

3. לו״ז האכלות קבוע:

כדי להתמודד עם השמנה חשוב להקפיד על לו״ז ארוחות קבוע. כשאתם מגישים לכלב שלכם כמות קבועה של מזון איכותי בשעות קבועות שאינן משתנות. אתם למעשה עוזרים לו לסגל הרגלי אכילה חדשים. 

4. הגבלת כמות החטיפים בין ארוחה לארוחה:

הרבה פעמים חטיפים  לכלבים הם המקור לבעיה מלכתחילה. לא מעט בעלים חוטאים בעניין הזה ומאכילים ביותר מדי חטיפים, לפעמים אפילו בלי הגבלה. מעתה והלאה יהיה עליכם למנן את כמות החטיפים. בכלל עדיף לדאוג לחטיפים דיאטטים ומזינים ולא לחטיפים משמינים ולא איכותיים. 

חשובה לא פחות – הפעילות הגופנית

דיברנו על התזונה וזה בהחלט אלמנט חשוב במאבק נגד ההשמנה. אבל לא פחות חשוב להקפיד גם על פעילות גופנית איכותית. יש כל מיני דרכים ושיטות לעשות את זה ותוכלו לבחור את הדרך שהכי נוחה לכם. לפניכם כמה רעיונות:

  • טיולים רגליים ארוכים בקרבת אזור המגורים. 
  • ריצות ופעילות גופנית יחד עם הכלבים שלנו. 
  • משחקי כדור, זריקת מקל, פריזבי וכדומה בגינות כלבים או בחופים ייעודיים לכלבים. 

צרו קשר עם המומחים של גג לחיות

אם הגעתם למסקנה שהכלב שלכם שמנמן וצריך לרדת במשקל. המומחים של גג לחיות ישמחו לעזור ולתת כתף במשימה החשובה הזו. כאן באתר תוכלו למצוא מותגים מובילים של מזון איכותי לכלבים ממגוון סוגים – מזון יבש, שימורים / מזון רטוב לכלבים , חטיפים ועוד. כמו כן תוכלו למצוא באתר מגוון צעצועים ומשחקים לכלבים שיעזרו לשמור על הכלבים שלכם פעילים ולשרוף קלוריות בצורה יעילה. זקוקים לעזרה והכוונה? צרו קשר עוד היום ונשמח לענות על כל שאלה שעולה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן