משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

חתולים ותינוקות: מה כדאי לדעת לפני החיים המשותפים

תינוקות וחתולים

תוכן הכתבה

קודם כל בואו נוריד את החשש העיקרי של הורים לעתיד שמגדלים חתול בבית. חתולים ותינוקות בהחלט יכולים לחיות תחת אותה קורת גג. גם אם יהיו אי אלו קשיים בדרך, אין שום סיבה שזה לא יתקתק כמו שעון בהמשך. 

נכון, אתגרים יכולים להתקיים וככל הנראה יתקיימו. עם קצת עבודת הכנה והקפדה על עקרונות בסיסיים אחרי שהתינוק מגיע הביתה, אפשר להגיע להרמוניה בתוך זמן קצר ואין צורך לחשוש.

יכול מאד להיות שיהיה עליכם לרכוש אביזרים שיעזרו בתהליך ההסתגלות. אצלנו באתר תוכלו למצוא ציוד לחתולים איכותי במחירים נוחים ומשתלמים. מיד ניגע בכל הדגשים החשובים בהכנה לקראת החיים המשותפים של חתולים ותינוקות. נזכיר רגע לפני שאתם מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ איתנו בכל שלב!

מכינים את הבית לקראת התינוק

  • לא נותנים לחתול לשוטט לבד בחוץ במהלך ההריון: טוקסופלזמוזיס הוא חיידק של חתולים. הוא עלול להיות מסוכן מאד עבור עוברים ולגרום להפלות ומומים שונים. מומלץ למנוע מהחתול יציאה מהבית כדי להפחית סיכון להדבקה. בנוסף חשוב מאד להיזהר בפינוי הצרכים כי החיידק עובר משם. באופן כללי מומלץ שהפעולה הזו תעשה על ידי בן/בת הזוג ולא על ידי האישה ההריונית. יש לעשות זאת עם כפפות ולאחר מכן חשוב לרחוץ ידיים היטב עם סבון. הימנעו בנוסף מהאכלה של החתול במזון נא שעשוי להכיל את החיידק וחיידקים מסוכנים אחרים. 
  • התחילו להרגיל את החתול לתינוק עוד לפני שיש תינוק: חתול היא חיה רגישה מאד לשינויים סביבתיים. חלק מהחתולים רגישים מאד אפילו יותר מאחרים. חשוב מאד להכין אותם לשינוי העתיד לבוא מראש וזה לחלוטין עשוי להקל את הקשיים העתידיים. השמיעו קטעי סאונד עם קולות של תינוקות כדי שהוא יתרגל. מרחו על הידיים תכשירים של תינוקות לפני משחק עם החתול. הכינו את חדר התינוק מבעוד מועד. תנו לו כמה שבועות להסתגל לריהוט החדש לפני שתגדירו לו גבולות ברורים. חודש לפני הלידה הצפויה הפכו את הרהיטים לבלתי נגישים ונעימים עבור החתול. עשו זאת באמצעות משטחי קרטון ונייר דבק (מרקמים שחתולים לא אוהבים). כך הוא ילמד להתרחק מהרהיטים מבעוד מועד אך עדיין יסתגל לנוכחות שלהם. 
  • שנו את המיקום לפי הצורך: אם המיטה לחתול , ארגז חול לחתול,או  כלי האוכל נמצאים היכן שמתוכנן חדר התינוק. שנו את המיקום אט אט ומבעוד מועד. בכל יום הזיזו את החפצים כמה סנטימטרים בלבד עד שתגיעו למיקום הרצוי וכך השינוי לא יהיה פתאומי וחד מדי. 
  • נסו לתרגל את הלו״ז החדש מראש: אתם לא לגמרי יודעים איך יראו החיים עם התינוק החדש.  חשוב לנסות ולהעריך ולהתאים את הלו״ז של החתול. אם ישנם שינויים צפויים בזמני האכלה ומשחק למשל, התחילו לתרגל אותם חודשיים-שלושה לפני הלידה. 

הבייבי החדש/ה בבית – מה עושים עכשיו?

קודם כל מזל טוב ובשעה טובה – מקווים שהכל עבר חלק! כמובן שיש לכם הרבה דברים לחשוב עליהם ולדאוג להם כעת. חשוב שלא לשכוח את תהליך ההסתגלות ואת החתול החמוד שלכם. הקפידו על הדברים הבאים:

  • חוזרים מבית החולים, שנייה לפני שנכנסים הביתה: קחו כמה דקות לקבלת פנים פרטית, רק אתם והחתול בחדר שקט בבית. רק אחרי שהוא נרגע ומתרגל לנוכחות שלכם שוב, היכנסו עם התינוק ושאר בני המשפחה שבטח נמצאים אתכם. 
  • מקמו שמיכה עם ריח של התינוק במקום נגיש בבית: כבר בבית החולים השתמשו בשמיכה דקה או חיתול טטרה שספג ריח ושתקריבו לטובת המשימה. החתול ירחרח ויחקור את השמיכה והריח יעזור לו להסתגל
  • ודאו שלחתול אין גישה לתינוק/ת: זכרו – תינוקות לא מסוגלים להזיז את הראש בימים הראשונים. חתול שמחפש חום גוף ונצמד לתינוק חלילה עשוי להקשות על נשימה. ודאו שהחתול לא יכול להגיע לתינוק ואל תשאירו את השניים לבד בלי השגחה. 
  • אל תשכחו את הבייבי שהיה אתכם קודם: באופן טבעי הזמן ותשומת הלב שלכם נתונים עכשיו לתינוק החדש בבית. אל תשכחו בכל זאת להתייחס לתינוק שלכם על ארבע – חשוב לתת לו להרגיש שאתם עדיין אוהבים אותו ודואגים לו למרות השינוי הגדול. כשאתם קונים צעצוע לתינוק, פנקו גם את החתול בצעצועים לחתולים.

   

קחו את הזמן! זה יכול להיות תהליך ארוך וקצת מאתגר, אבל בסוף כולם מסתגלים וחיים ביחד בנחת ובשלווה. באתר תוכלו למצוא אוכל לחתולים וכמובן חטיפים לחתולים שיעזרו לכם בתהליך.

והכי חשוב?שיהיה בשעה טובה ומוצלחת!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

גרייהאונד

גרייהאונד (Greyhound)

התעמקו בעולמו המרתק של הגרייהאונד, גזע הידוע במהירותו, זריזותו ותכונותיו הפיזיות הייחודיות. בלוג זה מספק מבט מעמיק על מאפייני הגזע, הטיפול, האימון והבעיות הבריאותיות של הגזע.

קראו עוד »
אקיטה אמריקאי

אקיטה אמריקאי | American Akita

במאמר זה אנו מתעמקים בעולמו של האקיטה האמריקאית, זן ייחודי ונאמן האהוב על רבים. נחקור את המאפיינים הפיזיים המייחדים את הגזע הזה, נדון בהבדלים בין

קראו עוד »
דילוג לתוכן