משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

מלך האקווריום: המדריך המלא לגידול דגי דיסקוס

דג דיסקוס

תוכן הכתבה

מגדלי דגים מתחילים בוחרים לרוב בדגי זהב ובזנים מוכרים ופחות אקזוטיים של דגים לחוויה הראשונית. מי שנדבק בחיידק והופך את התחביב לתשוקה, מכוון בהמשך לזנים יותר אקזוטיים ומיוחדים. אחד הזנים האהובים על רוב המגדלים בלי צל של ספק הוא דג הדיסקוס בעל המראה הייחודי. 

כאן באתר תוכלו למצוא את כל המוצרים שיסייעו לכם לגדל דגי דיסקוס וזנים אקזוטיים אחרים בצורה טובה. אתם תמיד מוזמנים לפנות אלינו ולהתייעץ בנושא. בואו נעבור על הדגשים החשובים שכדאי לקחת בחשבון כשרוצים לגדל דגי דיסקוס. 

הכירו את מלך האקווריום- דג הדיסקוס

דג דיסקוס מכונה גם לעיתים בשם מלך האקווריום! כינוי לו זכה הזן בגלל היופי המלכותי שלו והצבעים העזים. דגי הדיסקוס הפראיים שנלקחים בשבי הם קשים למדי לגידול. זאת בגלל הצרכים המיוחדים שלהם והרכב המים הייחודי לו הם זקוקים. מרבית הדגים שנמכרים כיום הם צאצאים לאבות מבויתים והרבה יותר פשוט לספק להם סביבת מחייה נוחה. אלו הם לא דגים שמתאימים למגדלים מתחילים בגלל מגוון סיבות. אם אתם עושים את הצעדים הראשונים שלכם בעולם הדגים, כדאי להתחיל עם זנים פשוטים יותר. 

אזור מחייה טבעי

את דגי הדיסקוס ניתן למצוא באגמים שמוצפים ומתרוקנים באופן טבעי וכן ביערות מוצפים (נהר האמזונס הוא אחד מבתי הגידול הטבעיים המוכרים יותר). הם מעדיפים את האזורים השקטים יותר. הם נוטים להתגודד בשולי הנהר וסביב עצים ונדיר שנמצא אותם באזורים עם זרמים חזקים. 

סוג אקווריום מתאים לדג הדיסקוס

דגי דיסקוס זקוקים למרחב מחייה גדול ומומלץ ללכת על אקווריום בגודל 275 ליטר לפחות. כאשר המיכלים הגבוהים הם בלי ספק האידיאליים ביותר. התנועה של המים צריכה להיות עדינה ולא מהירה מדי. חשוב להימנע מצמחים גדולים ועבותים וכאלה שתופסים מקום בצורה מאוזנת (אפשר ללכת על כמה צמחים צפים). יש לבחור בחצץ איכותי בגודל בינוני ולזכור שדגי הדיסקוס אוהבים לחפש אחר מזון בקרקעית. 

אקווריום ג'אוול רקורד
אקווריום ג'אוול רקורד

הרכב מים רצוי באקווריום

הדיסקוס מעדיפים מים חמימים, רכים וחומציים. רמת החומציות צריכה להיות בין 6.0 ל-7.0 והטמפרטורה הרצויה היא בין 28 ל-30 מעלות צלזיוס (חשוב להשתמש במחמם מים לאקווריום איכותי). ניתן להשתמש במי ברז עם מנטרל כלור או לחלופין להשתמש במים שעברו אוסמוזה הפוכה. יש להשתמש גם במרכך מים מתאים. חשוב לשאול בחנות לגבי הרכב המים שבו גודלו הדגים עד כה. דיסקוס זקוקים למים טהורים ולהחלפה שבועית של 10 עד 25 אחוז מהמים. אל תשכחו לרכך את המים החדשים ולנטרל את הכלור. מומלץ בחום להשתמש בסיפון לניקיון החצץ ולנקות באופן שבועי.     

מנטרל כלור לאקווריום
מנטרל כלור לאקווריום

התנהגות והתאמה לדגים אחרים

ככלל מדובר על דגים עדינים ורגועים, אך בתור זן של קיקלידיים הם גם עשויים להיות מעט תוקפניים כלפי בני מינם. כדאי להפריד בין דגים שקטים וביישנים לדגים דומיננטיים אם הם לא מצליחים להסתדר. המגדלים הרציניים מקפידים שלא לערבב בין דגי הדיסקוס לזנים אחרים יותר מדי וזה בהחלט מומלץ. בכל זאת ניתן לצרף כמה זנים כמו טטרות, דגי ניאון או דגי קיסר שיעמדו בתנאי המחייה המאד ספציפיים של הדיסקוס.

תזונה נכונה לדגי דיסקוס

בטבע דגי הדיסקוס ניזונים בעיקר מצמחים שונים, אבל גם מתולעים וסרטנים קטנים שהם מוצאים בקרקעית אגמים. הם אוכלי כל ויחיו טוב מאד עם מזון צמחי אצלנו באקווריום. רצוי להקפיד גם מזון קפוא וטרי מן החי מפעם לפעם בתור חטיף (במיוחד למי שבונה על התרבות של הדגים). יש מגדלים שבוחרים לפנק את הדגים שלהם עם בשר חי. זה לא לגמרי מסוכן, אבל זו בהחלט לא תזונה טבעית של דגי דיסקוס. מומלץ ללכת על חטיפים וכן מזון לדגים מתאימים לסוג הדגים הזה שתוכלו למצוא כאן אצלנו באתר. 

 

מוכנים לצאת לדרך? דברו איתנו ונשמח לעזור

כפי שאתם רואים יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון לקראת גידול של דגי דיסקוס. הכנה מראש של כל הציוד שאתם צריכים תבטיח חווית גידול טובה ומומלץ מאד להכין רשימה מדויקת של מה שחסר לכם. בשלב הזה אתם מוזמנים לחפש באתר את כל הציוד הנדרש וכמובן שתוכלו להתקשר ולהתייעץ איתנו בכל שלב. בתוך זמן קצר תוכלו גם אתם לגדל דגי דיסקוס מרשימים ויפים אצלכם בבית. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן