משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

בורמזי

חתול בורמזי

תוכן הכתבה

חתולי בורמזי הוא חתול בגודל בינוני עם גוף חזק ושרירי, ראש מעוגל ועיני זהב. הם חתלתולים חמים ואינטליגנטיים אלה עשויים לצאצאי גזע עתיק במיאנמר (לשעבר בורמה), אך הם גדלו רשמית בארצות הברית בשנות ה-30.

גזע זה פגיע להפרעת שלד גנטית, אך ניתן לשלול זאת באמצעות בדיקת DNA פשוטה. כך שאתה אמור להיות מסוגל לקנות או לאמץ אחד עם ביטחון בבריאותו. סביר להניח שבורמזי יסתדר עם כולם במשפחה, כולל כלבים ידידותיים, כך שהוא מהווה תוספת מקסימה כמעט לכל משק בית.

מאפיינים של חתול בורמזי

החתול הבורמזי הוא דמות, מלאת אנרגיה וגחמות שובבות. אישיותו הילדותית נמשכת גם בבגרותו, והוא גם מתואר ככמעט דמוי כלב במסירותו למשפחתו האנושית.

כשהבורמזי לא משחק, הוא כנראה עוקב אחרי הבעלים שלו או מתכרבל לתנומה. נקבות נוטות יותר להיות אחראיות באופן פעיל על משק הבית, בעוד שזכרים מפקחים עליהן תוך כדי כרבול. לשני המינים יש קולות רכים ומתוקים והם נהנים "לדבר" עם אנשים. 

היסטוריה של הבורמזים

במיאנמר (שנקראה בעבר בורמה), האגדה מספרת שחתולים מגזע זה נתפסו כקדושים ונחגגו במקדשים ובמנזרים. כל המקורות מסכימים ש"האם המייסדת" של הגזע הבורמזי הייתה וונג מאו, חתול שהובא לאמריקה מבורמה על ידי מלח ב-1930 וניתן לד"ר ג'וזף ג'י תומפסון מסן פרנסיסקו.

וונג מאו היה לכאורה בצבע חום אגוז עם נקודות כהות יותר. הוא היה בעל גוף קומפקטי יותר וזנב קצר יותר מאשר חתול סיאמי. המראה הייחודי שלו הוביל את ד"ר תומפסון לעסוק בתוכנית רבייה. הוא זיווג וונג מאו עם טאי מאו וסיאמי.

חלק מהחתלתולים היו יותר דומים לגזע הסיאמי, בעוד שחלקם נראו יותר בורמזיים. החתלתולים היו בגוונים שונים של חום, והצאצאים החומים הכהים ביותר הפכו לבסיס הגזע הבורמזי.

הבורמזים הבורמזים האירופאים הם שני הסוגים של גזע זה המוכרים על ידי איגוד חובבי החתולים. המועצה הממשלתית של ה-Cat Fancy, שקובעת סטנדרטים לחתולים בבריטניה, הכירה בבורמזים בשנת 1952. איגוד החתולים הבינלאומי, ארגון בחוד החנית של שמירת רישום גנטי לחתולים, קיבל את הגזע ב-1979.

טיפול בחתול בורמזי

המעילי פרווה של חתולים בורמזים הם קצרים ועדינים עם ברק מבריק וחלק. הם דורשים טיפוח מינימלי ואינם משירים הרבה. טיפוח עם מברשת גומי פעם בשבוע אמור להספיק כדי להיפטר משערות מתות ולשמור על מראה מבריק.

חשוב גם לשמור על החתול שלך פעיל. הבורמזים הם שובבים ואנרגטיים ומסתדרים הכי טוב בבתים פעילים עם משפחות שמוכנות לשחק ולתקשר עם חיות המחמד שלהם. חתולים אלו בעלי יכולת אימון גבוהה ונהנים מאתגרים אינטראקטיביים.

חתול בורמזי

בעיות בריאות נפוצות

בורמזים בריאים בדרך כלל, אך הגזע נושא מחלה תורשתית הנקראת פולימיופתיה אפיזודית היפוקלמית משפחתית. זו מחלה הגורמת לחולשת שרירי השלד. יש בדיקת DNA פשוטה לבדיקת חתול עבור הפרעה זו. מגדלים אחראיים צריכים להציע תיעוד המראה שהחתולים שלהם נקיים מהגן הפוגע.

חתולים הסובלים מפולימיופתיה היפוקלמית חווים בעיות אפיזודיות שעשויות להשפיע על החיה כולה או עשויות להיות מקומיות לצוואר או לשרירי הגפיים. מה שמקשה על ההליכה או להחזיק את ראשם בצורה נכונה.

בעיות בריאות נוספות שבורמזים עשויים לחוות לעיתים רחוקות:

  • עיוותים גולגולתיים
  • גלאוקומה- לחץ גבוה בעין שעלול להוביל לעיוורון.
  • תסמונת היפר-אסתזיה חתולית- מחלה הגורמת לרגישות מוגברת למגע או לגירויים כואבים.
  • אבנים בכליות- נגרמות מגבישי אוקסלט בדרכי השתן.

שוב, מגדלים בעלי מוניטין בודקים את החתולים שלהם למחלות אלו ומציעים ערבות בריאותית כחלק ממכירת החתלתולים שלהם. זה תמיד חכם לקנות ממגדל שמספק ערבות בריאות כתובה.

מראה חיצוני של חתול בורמזי

הצבעים של חתולים בורמזים משתנים במידה ניכרת, וצבעים שונים מאושרים על ידי איגודי החתולים הגדולים. מה שהופך את התקן הבורמזי לאחד המורכבים יותר מבין הגזעים הטהורים.

  • איגוד חובבי החתולים מכיר בצבעים הללו בחתולים בורמזים: בז' שמפניה, בלונד פלטינה ואפור-כחלחל.
  • איגוד החתולים הבינלאומי מכיר במגוון צבעים ווריאציות במעילים בורמזיים, כולל חום עשיר, כחול חם, דבש-בז' עם גוונים ורודים או חום, גוון לילך שנע בין ורדרד-אפור בהיר לכסוף- פלטינה עם גוונים ורודים, משמש זהוב עם גוונים של מלון-כתום, וגוונים שונים בתוך דוגמת שריון צב.

לכל איגוד יש סטנדרטים ספציפיים למאפיינים בורמזיים אחרים. אבל הם בדרך כלל מסכימים על האנטומיה של נציג הגזע האידיאלי. בסך הכל, ראש החתול צריך להיות מעוגל ובעל עיניים מלאות עגולות ומרווחות היטב. צריך להיות גם שבר גלוי באף ואוזניים מרווחות היטב. הגוף בינוני, שרירי וקומפקטי עם רגליים פרופורציונליות וכפות מעוגלות. הזנב צריך להיות ישר ואורך בינוני.

דיאטה ותזונה

כדי לעמוד בקצב חייהם הפעיל, חתולים אלה זקוקים לשפע של חלבון וחומרי מזון. תמיד עדיף לדון באפשרויות הדיאטה עם הווטרינר שלך כדי להבטיח שכל הצרכים של החתול שלך מתמלאים. מזון יבש איכותי לחתולים מסייע בשמירה על בריאות הפה וניתן להשלים אותו עם מזון רטוב לחתולים לתוספת לחות.

כדי למנוע מהחתול שלך להפוך לאוכל בררן, הברית הלאומית של מגדלי בורמזים מציעה להחליף מותגים של אוכל לחתולים מדי פעם. כך חברך החתולי לא יתרגל לסוג אחד בלבד. 

סקירת הגזע

בורמזים תואמים לחיות מחמד וילדים אחרים. הם אתלטיים, שובבים והכי מאושרים במשק בית פעיל. חתולים אלה כמהים לתשומת לב מבני אדם ויכולים להתעצבן אם הם נפרדים לאורך זמן. הבורמזים מפתחים קשר חזק לבעליהם. למרות שהם עשויים להזדקק לכמה שבועות כדי להסתגל לביתם החדש, הקשרים העמוקים הללו מתפתחים מהר יחסית. כדי לשמור על הבורמזי שלך מאושר, ודא שתמיד יהיה לו בן לוויה, בין אם זה בן אדם או חיית מחמד אחרת.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן