משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

חתול סיבירי

חתול סיבירי

תוכן הכתבה

החתול הסיבירי ( Siberian ) הוא חתול בגודל בינוני, ארוך שיער שהוא גם עוצר נשימה למראה וגם חיית מחמד מלאת חיבה. סיבירי הוא חתול יער יליד רוסיה המושלגת, שם הוא נזקק למעיל המשולש המפואר שלו כדי להגן מפני קור. לגזע הזה יש אישיות מענגת -פתוחה, ידידותית ואנרגטית. מה שהופך אותו לבן לוויה חתולים יוצא דופן. הם נהנים מחברתם של חתולים אחרים ואפילו כלבים וטובים עם ילדים עדינים ומכבדים.

חתול סיבירי

היסטוריה של החתול הסיבירי

חתולים סיביריים מגיעים מרוסיה, שם מוקירים אותם כאוצר לאומי. קשה לומר כמה זמן קיימים חתולים סיביריים ברוסיה. אבל בהתבסס על אגדות רוסיות וספרי ילדים, סביר להניח שהם קיימים כבר מאות שנים ואולי גם 1,000 שנים.

חתולים סיביריים תוארו בספר בשם "החתולים שלנו והכל אודותם" מאת האריסון וייר, שראה אור במקור בשנת 1889. ארצות הברית קיבלה את ההצצה הראשונה שלהם בחתול הסיבירי לאחר שהמלחמה הקרה הופשרת בשנות התשעים, וזה היה אהבה ממבט ראשון. החתול הסיבירי מוכר על ידי איגוד חובבי החתולים ואיגוד החתולים הבינלאומי.

טיפול בחתול סיבירי

החתול הסיבירי אינטליגנטי ושובב במיוחד. ידוע שהגזע מתבגר באיטיות, ולוקח אפילו חמש שנים לסיים את ההתבגרות. זה אומר שמאוד כיף להיות בסביבת חתול סיבירי.

גזע זה אוהב לטפס, לחקור ולשחק. כדי לשמור על החתול הסיבירי שלך מגורה נפשית ומועשר פיזית, חשפו אותו למגוון צעצועים לחתולים מהנים ושחקו המון משחקים.

טיפוח

  • גזוז את ציפורניו באופן קבוע
  • בדוק את אוזניו לאיתור לכלוך ופסולת- נגב את האוזניים בעזרת צמר גפן וניקוי אוזניים עדין. לעולם אל תדביק צמר גפן או כל דבר אחר לתוך תעלת האוזן. אם האוזניים נראות אדומות או מלוכלכות יתר על המידה, קבע בדיקה עם הווטרינר שלך.
  • טיפוח הפרווה – במזג אוויר חם, הסיבירי ישיל את הפרווה הכבדה לטובת מעיל קיץ קצר ודקה יותר. בחורף, הפרווה תהיה עבה וארוכה ביותר. למרות עוביו ואורכו, המעיל של הסיבירי נוטה להימנע מסבכים וראסטות. לכן הוא דורש צחצוח מדי פעם בלבד .
  • אמבטיות- מדי פעם יעזרו לפרווה ולהסיר אבק וקשקשים מהפרווה.
  • מומלץ להקפיד על ניקוי שיניים

גזע שמתאים לאנשים הסובלים מאלרגיה לחתולים

רוב האנשים האלרגיים לחתולים רגישים לחלבון הנקרא Fel D1, המצוי בתאי העור של חתולים (כמו גם שאריות מיובשות של רוק ושתן המצפות את פרוות החתול). נראה שחלק מגזעי החתולים, כולל חתולים סיביריים, מייצרים פחות קשקשים מאשר חתולים אחרים.

עבור הסובלים מאלרגיות קלות, פירוש הדבר עשוי להיות שחתולים סיביריים מעוררים תגובה אלרגית מועטה או בכלל לא. עם זאת, כל החתולים וכל האנשים שונים. אם אתם סובלים מאלרגיות ומעוניינים לברר אם תגיבו לחתול סיבירי, מצאו מגדל מקומי שיאפשר לכם לבקר את החתולים הבוגרים שלהם כדי לבדוק את התיאוריה.

בעיות בריאות נפוצות

קרדיומיופתיה היפרטרופית, צורה של מחלת לב הגורמת לעיבוי של שריר הלב, שכיחה יותר בגזעים מסוימים, כולל סיבירים. מוטציות של מספר גנים לבביים (לב) זוהו בכמה חתולים עם מחלה זו. מה שמצביע על כך שגנטיקה משחקת תפקיד. 

מגדלים אחראיים מסננים את החתולים שלהם למחלה זו כדי להימנע מגידול חתולים שנפגעו והעברתם לדורות הבאים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן