משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

ניקוי שיניים לחתולים איך עושים ולמה זה כל כך חשוב?

צחצוח שיניים לחתול

תוכן הכתבה

נתחיל מהמובן מאליו עבורינו ומהקצת פחות מובן מאליו עבור בעלי חתולים: ניקוי שיניים לחתולים זה דבר חשוב ביותר שעוזר למנוע מחלות ושומר על הבריאות הכללית של החתול שלכם וזה לגמרי משהו שכדאי לעשות. 

איך לעשות את זה נכון? זה כבר משהו שצריך ללמוד וזה הזמן לעבור על הדגשים והטיפים החשובים שיעזרו. שנייה לפני שמתחילים נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא תכשירים וציוד איכותי לשמירה על ההיגיינה הדנטלית של כדור הפרווה שלכם ואתם מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ בכל שלב. 

למה חשוב לשמור על היגיינה דנטלית של חתולים?

ממש כמונו בני האדם, גם אצל חתולים היגיינת פה ירודה עלולה לגרום לבעיות שונות כגון:

  • דלקת חניכיים
  • כאבים בפה ואי נוחות כללית
  • נפיחות וזיהומים
  • ריקבון שיניים
  • אובדן שיניים

במקרים קיצוניים פלאק ובקטריה יכולים להיכנס למחזור הדם של החתולים ולגרום לנזקים לא קטנים באיברים חיוניים. את כל הדברים האלו חשוב ואפשר למנוע על ידי ניקוי שיניים לחתולים. 

באיזו תדירות צריך לצחצח שיניים לחתולים?

התשובה המקצועית לשאלה הזו היא כל יום. עם זאת ברור שלא כולם יכולים לעמוד בזה וזה בסדר ובסופו של דבר גם לצחצוח פעם או פעמיים בשבוע יש אפקט מעולה אז אל תוותרו על זה. מעבר לכך חשוב לזכור כי בהרבה מקרים חתולים צריכים ניקוי שיניים מקצועי אצל הוטרינר תחת הרדמה ובביקורים הקבועים שלכם יגידו לכם ככל הנראה אם זה משהו שיש בו צורך במקרה שלכם. 

איך לצחצח שיניים לחתול?

כל התורה על רגל אחת – תהליך הדרגתי, התמדה וסבלנות. עדיף להתחיל כבר מגיל צעיר וגורים מגלים הרבה יותר סבילות לפעולה, אבל זה בהחלט אפשרי להרגיל גם חתול בוגר לצחצוח שיניים. 

חשוב להצטייד מראש במשחת שיניים ייעודית לחתולים בלבד ובמברשת מתאימה. באתר תוכלו למצוא מוצרים לניקוי שיניים כמו מברשות אצבע מיוחדות ואפשר ללכת גם על מברשת קטנה של ילדים. מכאן, עקבו אחר הצעדים הבאים:

  1. תנו לחתול לטעום מעט מן המשחה ולהתרגל לטעם. לאחר מכן שימו קצת משחה על האצבע והשתמשו בה בתור מברשת בהתחלה, עשו זאת בעדינות. חלק מהחתולים מסתגלים לטעם של המשחה רק לאחר חודש, קחו בחשבון. 
  2. כשהחתול שלכם מתרגל לטעם אפשר לעבור לניקוי השיניים באמצעות משחה ופד גזה. בשלב הזה הרעיון הוא לגרום לחתול להסתגל לתחושה של המריחה על השיניים והחניכיים. 
    פד אצבעון לניקוי שיניים וטס בסט
    פד אצבעון לניקוי שיניים וטס בסט
  3. כעת אפשר לעבור לצחצוח עם מברשת. חשוב לעשות זאת בעדינות ולא לפתוח את הפה בכוח. במקום הרימו את השפה בעדינות וצחצחו את השיניים והחניכיים בתנועות מעגליות ועדינות. התחילו עם צחצוח קצר בכל פעם וצ׳פרו את החתול מדי פעם בחטיף, ליטוף ומילה טובה. התמקדו בחלק החיצוני של השיניים שבו ההצטברות של האבן והפלאק היא הגדולה ביותר. 
משחה/ג'ל דנטלי לשיניים
משחה / ג’ל דנטלי לשיניים לכלבים וחתולים אורוזיים

שימו לב – אם החתול מראה התנגדות או חרדה, הפסיקו את הצחצוח מיד ותנו לו אוויר לנשימה. אם החתול לא מצליח להסתגל לצחצוח עם מברשת אפשר פשוט להמשיך עם פד גזה.  

האם צעצועים וחטיפים דנטליים עובדים?

בהחלט. יש לא מעט סוגים של צעצועים או חטיפים דנטליים שיעזרו לכם לשמור על היגיינת הפה של החתול שלכם. עם זאת חשוב לשים לב כי האפשרות הזו לא מחליפה את הצורך בצחצוח שיניים קבוע ובטח שלא את הביקורים שלכם אצל הוטרינר. כשנעזרים באופציות האלו במקביל זה לגמרי יכול לעזור וזה אכן שווה את זה. 

אז מה עושים מכאן? אם עד היום לא צחצחתם את השיניים של הכלב בקביעות, זה הזמן לגשת לוטרינר ולבחון את תמונת המצב. לאחר מכן רצוי להצטייד במשחת שיניים וציוד לשמירה על היגיינה דנטלית וכאן באתר תוכלו למצוא את המוצרים הטובים ביותר בשוק במחירים משתלמים ונוחים. צרו קשר אם אתם צריכים עזרה או הכוונה נוספת וצוות המומחים שלנו ישמח לעזור!





כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

כלב סטר אירי

סטר אירי (Irish Setter)

גלה את עולמם הקסום של כלב סטר אירי במדריך המקיף שלנו. המאמר מתעמק בהיסטוריה, במאפיינים, בהתנהגותו, בטיפול שלו ומטרתו לצייד אותך בכל הידע שאתה צריך

קראו עוד »
דילוג לתוכן