משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

מלטז

כלב מלטז

תוכן הכתבה

לכלבים מגזע מלטז (Maltese) יש מראה של אריסטוקרט והם היו מועדפים על ידי המלוכה לאורך השנים. אבל הם גם בדרך כלל כלבים שובבים, אנרגטיים ואוהבים שמעריצים את תשומת הלב של הבעלים שלהם.

עובדות על כלבים מגזע מלטז

יש הרבה עובדות מהנות על ההיסטוריה והתכונות של גזע הכלבים הקטן והכמעט ננסי, אך עם זאת בעל מראה מפואר:

  • נהוג לחשוב שמקורם של כלבים מלטזים במלטה, שהיא מדינת איים קטנה מדרום לסיציליה, איטליה. זה גם המקום שבו הם מקבלים את שמם.
  • מלטה הייתה ידועה בשפע ובתחכום שלה, כך שסיפור המוצא הזה באמת מתאים לגזע הזה.
  • כלבי מלטז זכו להערכה רבה לאורך כל הזמן. למעשה, אומרים שכלב מלטזי אחד נמכר בשווי של 2,000 דולר בשנות ה-1500.
  • גזע זה היה אהוב על בני המלוכה, כולל מרי מלכת הסקוטים וכן המלכה אליזבת הראשונה. לשניהם היו כלבים מלטזים בארמונותיהם.
  • הם נחשבים להיפואלרגניים, כמו פודלים ו-Bichon Frise. ולכן, הם מהווים כלבים נהדרים לאנשים עם אלרגיות.
  • כלבים מלטזים ידועים לשמצה בהיותם אכלנים בררנים. אולי זה הודות למורשת כפיות הכסף שלהם!
  • יש להם אף כפתור שחור וחמוד שיכול להפוך לורוד אם הכלב לא מקבל מספיק שמש. אפם של נקבות כלבים מלטזים יכול להפוך לוורוד גם כשהם בייחום.
  • הם משמשים כלבי טיפול נפלאים מסיבות רבות. כולל בין היתר את גודלם הקטן ואישיותם האוהבת.

הכלבים האלה הם משמחי אנשים אמיתיים – קשה שלא לאסוף אותם בזרועותיך ולכסות אותם בנשיקות אוהבות!

מלטז

תכונות פיזיות

כלב מלטז גדל עד 12 ק"ג בלבד. הם בגודל המושלם להתכרבל על הברכיים שלך. הם כנראה ידועים בעיקר בזכות הפרווה הלבנה הארוכה  כמו משי שלהם התלויה עד הקרקע. הם הגיעו בתחילה בצבעים אחרים מלבד לבן. אך הורבעו בכוונה להיות רק בצבע זה.

אין להם פרווה תחתית והם מנשירים מעט מאוד. עם זאת, הפרווה שלהם זקוקה לצחצוח קבוע כדי למנוע ממנו להיקשר. את השיער הארוך שלהם ניתן לקשור בקשר עליון כדי להרחיק אותו מעיניהם. הגזרה הזו גורמת להם להיראות כמו כדור פרווה מקסים בכל גיל.

לכלב מלטז יש גם אוזניים חמודות, גוף קומפקטי עם כתפיים משופעות וזנב מצומצם שמתפתל על הגב. הם בפרופורציה יפה עם ראש מעוגל מעט, אף שחור ועיניים חומות.

אִישִׁיוּת של מלטז

אישיותו של הכלב מבוססת במידה רבה על הסביבה והחוויות שלו עם העולם. אך ידוע כי לגזע זה יש מספר תכונות אופי נפלאות. הם בדרך כלל עדינים, אוהבים, צייתנים, מלאי חיבה, חכמים ובוטחים. הם גם מהנים, תוססים ומאוד שובבים גם כשהם מתבגרים.

הם מעריצים בני אדם ואוהבים להיות מאוד קרובים אליהם – או ממש מתחת לרגליים, נעים בזרועותיך או להתכרבל בחיקך. מכיוון שהם כל כך אוהבים תשומת לב וקרבה, הם עלולים לפתח חרדת נטישה. אתה יכול לעזור להימנע מחרדת פרידה על ידי אילוף ארגזים של הכלב המלטזי שלך. זה נותן לחבר הקטן שלך מקום בטוח ונעים למנוחה כאשר אתה צריך להשאיר אותו לבד בבית.

כלבים מלטזיים בדרך כלל מהווים כלבי משפחה נהדרים והם טובים עם ילדים גדולים יותר, אבל יכולים להיות רגועים עם ילדים צעירים יותר. אתה יכול לעזור במניעת התנהגות זו על ידי יצירת קשרים חברתיים עם הכלב המלטזי שלך מוקדם ועל ידי מתן חשיפה רבה לילדים קטנים.

מכיוון שהם משעשעים, ניתן לאמן אותם די טוב לבצע טריקים חדשים בקלות. עם זאת, ייתכן שתזדקק לעוד קצת זמן וסבלנות כדי לאמן אותם. הם גם ידועים כאוכלים בררנים, ועשויים לדרוש יותר מפחית פשוטה של ​​מזון לכלבים. בנוסף, הם מאוד ערניים ונוטים להגיב לרעשים לא מוכרים או לאנשים עם שלל נביחות.

טיפול בכלב מלטז

כמו בכל כלב, עליך לבדוק את העיניים באופן קבוע לאיתור חריגות, להקפיד על ניקוי אוזניים לגזוז את הציפורניים כשהן מתארכות מדי. חשוב לקחת אותו לוטרינר לבדיקות שנתיות. כמו כן, בנוסף חשוב לשמור על צחצוח וניקוי שיניים  פעילות גופנית ותזונה איכותית ומזינה.

מלטז

טיפוח

בעוד שכלבים מלטזים לא משילים הרבה, הם זקוקים לצחצוח קבוע כדי למנוע מהפרווה שלהם להיקשר. הם גם צריכים להיות מטופלים כל כמה חודשים ולעשות אמבטיה מדי פעם – אולי פעם בשבועיים-שלושה אלא אם כן הם נכנסים למשהו מלוכלך במיוחד. באתר תמצאו מגוון מוצרי טיפוח שיעזרו לכם במשימה.

גזע זה נוטה להכתמת דמעות כאשר האזור סביב העיניים הופך כהה. חשוב לנקות את השיער סביב העיניים שלהם כל יום כדי למנוע שינוי צבע זה. אתה יכול להשתמש במטלית רכה או צמר גפן כדי לבצע את העבודה. גם לכלבים מלטזים יש הרבה שיער באוזניים, שצריך לקצץ על ידי מספריים.

מסיר כתמי דמעות

מוצרי ים המלח מרכך ומסיר כתמי דמעות פטקס

טיפול שיניים

כלבים מלטזים נוטים לבעיות שיניים. ולכן, צחצוח שיניים קבוע חשוב במיוחד. בנוסף, יש לבצע בדיקה וניקוי מקצועי של שיניהם אצל הוטרינר לפחות פעם בשנה. אתה יכול להציע להם צעצועי לעיסה בטוחים כדי לעזור לקדם שיניים וחניכיים בריאות. לצעצועי לעיסה יש יתרון נוסף בכך שהם מונעים מהכלב שלך ללעוס דברים שהם לא צריכים, כמו כריות הספה או הנעליים האהובות עליך.

פעילות ספורטיבית

מכיוון שהם כלבים קטנים, יש להם צורכי פעילות נמוכים יותר מגזעים גדולים יותר. הם בדרך כלל מסתדרים עם כ-20 עד 30 דקות של פעילות גופנית ביום. אתה יכול להוציא אותם לטיול, לשחק משחק אחזור אנרגטי או לעודד אותם להתרוצץ בבית אם קר מכדי לצאת החוצה.

תְזוּנָה

זה יכול להיות קל להאכיל כלב קטן יותר מדי, אז הקפד למדוד מנות מזון בזמני הארוחה. אתה לא רוצה שהכלב שלך ישמין יותר מדי מכיוון שהשמנה עלולה לגרום לכל מיני בעיות בריאותיות מסוכרת ועד בעיות מפרקים. כלבים מלטזים יכולים להיות אכלנים קפדניים, אז אולי תצטרכו לנסות כמה מותגים של מזון לכלבים לפני שתמצאו אחד שהם לא יעקמו את האף.

כלבים מלטזים, כמו כל הכלבים, אוהבים פינוקים. זה בסדר להציע להם חטיפים לכלבים מדי פעם, אבל אל תגזים. הם יכולים להיות עשירים בשומנים וסוכרים לא בריאים. בנוסף, אתה יכול להשלים את התזונה שלהם עם מזון בטוח לכלבים. כגון חתיכות עוף מבושל ללא עור, ירקות מאודים או תפוחים חתוכים לחתיכות בגודל ביס.

חשוב גם לדעת במה לא להאכיל את הכלב המלטזי, כמו בצל, שום, אגוזי מקדמיה וצימוקים.

רויאל קנין מזון יבש לכלב מלטז אדולט

רויאל קנין לכלב מלטז אדולט 

בעיות בריאות נפוצות בקרב מלטז

כלבים מלטזיים הם בדרך כלל בריאים וניתן לצפות לחיות עד גיל 12 עד 14 שנים. עם זאת, הם נוטים לבעיות בריאותיות מסוימות, כולל:

התעטשות הפוכה

התעטשות הפוכה נשמעת כמו נחירה או צפירה, ויכולה לקרות כאשר כלב מלטזי מגורה יתר על המידה או מתעורר לראשונה. זה יכול להיגרם גם מאלרגיות. זה לא מסוכן ובדרך כלל מפסיק מהר, אבל זה יכול להרגיז את הכלב. אתה יכול לעזור להרגיע את הגור שלך לאחר פרק התעטשות הפוך עם חיבוק חם ואוהב.

קנה הנשימה התמוטט

הפרעה זו בעייתית הרבה יותר מהתעטשות הפוכה ודורשת התערבות רפואית. התסמין השכיח ביותר של קריסת קנה הנשימה הוא שיעול מתמשך ויבש שנשמע קשה.

תסמונת שייקר הכלב הלבן

מצב זה עלול לגרום לרעד ואובדן קואורדינציה כאשר כלב מתרגש יתר על המידה. השם נובע מהעובדה שהוא משפיע לרוב על כלבים בצבע לבן. למרות שזה יכול להיות מטריד עבור הורה הכלב, זה לא כואב לכלב.

לוקסוס פיקת הברך

כמו צ'יוואווה וגזעים קטנים אחרים, לכלבים מלטזיים יכולה להיות בעיה הנקראת פטלה luxating. זה המקום שבו העצמות המרכיבות את הברך אינן נוצרות כראוי ומאפשרות לפיקת הברך להחליק ממקומה בקלות. לעתים קרובות זה פשוט מחליק מיד אחורה פנימה, עם זאת, מקרים חמורים עשויים לדרוש התערבות כירורגית.

ניוון רשתית מתקדם (PRA)

זהו מצב עיניים ניווני תורשתי, שעלול להוביל לעיוורון.

 

קריאה נוספת: 

כלבים היפואלרגנים ואלרגיה לכלבים- בואו נעשה סדר 
עולם של טיפוח: התכשירים ומוצרי הטיפוח לכלבים שכדאי להכיר 
חיסונים לכלבים: המדריך שכדאי להכיר 
איך לקלח ולטפח את הכלב שלכם- המדריך השלם

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן