משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

צ׳או צ׳או

כלב צ'או צ'או

תוכן הכתבה

כלבי הצ׳או צ׳או מגיעים בגודל בינוני עד גדול, מקורם בסין. הם ידועים בעיקר בזכות הפרווה העבותה שלהם באיזור הצוואר שמזכירה יותר מכל רעמה של אריה ובזכות הגוון השחרחר-כחלכל של הלשון שלהם. על אף המוניטין המעט בעייתי שיצא לזן, כלב צ׳או צ׳או הוא לרוב נאמן ורגוע למדי. זה בהחלט לא מפתיע לראות שהפופולריות שלו הולכת וגוברת גם כאן בישראל. אם גם אתם מתעניינים בזני כלבים ייחודים, זה הזמן להכיר את כלבי הצ׳או צ׳או הנהדרים, בואו נתחיל.

תכונות ומאפיינים של כלב צ'או צ'או

הצ׳או צ׳או הם כלבים חכמים ועצמאיים ולפעמים עם נטייה לדומיננטיות ורכושנות מופרזת כלפי הבעלים שלהם. אין ספק שהם לא מתאימים לכל משפחה, אבל יהוו תוספת נהדרת לבתים מתאימים. הם כלבי שמירה מעולים ויש להם נטייה מעניינת להיקשר במיוחד לאדם אחד, אך עם החינוך הנכון אפשר בהחלט לפתח אצלם נאמנות וקרבה לכל בני הבית. 

ההיסטוריה של הזן

כלבי צאו צאו התפתחו בסין והגזע נחשב לאחד הותיקים בעולם. ההערכה היא שהם התפתחו בערך 200 שנה אחרי הספירה. קרובי המשפחה המוכרים שלהם הם השר-פאי, שיבא אינו והאקיטה. בעבר התפקיד שלהם היה שמירה על מקדשים בכל רחבי אסיה. על אף שכיום הזן לא מוגדר כזן ספורטיבי, מחקרים מראים שלפני כ-2000 שנה כלבי הצ׳או צ׳או שימשו ככלבי לוויה נהדרים במסעות ציד. השם הנוכחי של הזן ניתן לו הרבה יותר מאוחר על ידי סוחרים אנגלים ובשנת 1895 הייתה זו המלכה אליזבת׳ שהכירה לעולם המערבי את כלבי הצ׳או צ׳או ויש לה חלק משמעותי ביותר בפופולריות שלהם היום. 

טיפול בכלבי צ׳או צ׳או

כאמור, מדובר לרוב בכלבים בעלי מזג נוח. זה לא נדיר מדי לראות כלבי צ׳או צ׳או בעלי נטייה מעט אגרסיבית, במיוחד כלפי כלבים מאותו המין וכלפי חתולים. בגלל זה כשמדובר על בתים שכבר יש בהם בעל חיים אחד או יותר, מומלץ להביא את הצ׳או צ׳או רק בתור גור.

  • פעילות גופנית ופריקת אנרגיה: נכון, לא מדובר בכלבים הכי אנרגטיים שיש. הם עדיין זקוקים לזמן יומי מסוים של פעילות גופנית טובה ו-15 עד 30 דקות של טיול ביום זו התחלה טובה. במהלך הטיולים ובכלל חשוב לזכור שכלבי צ׳או צ׳או יתמודדו בקלות עם טמפרטורות נמוכות. הם יסבלו מאד בקיץ שחם ולכן חשוב לדאוג להם לפינה קרירה ומוצלת בתקופה הזו, עדיף בתוך הבית. 
  • טיפוח: יש להבריש את הפרווה של כלב צ׳או צ׳או לפחות פעמיים-שלוש בשבוע. פעמיים בשנה כלבי הצ׳או צ׳או משירים שיער באופן מאסיבי ויש צורך בקצת יותר תחזוקה. בגדול תופעת הנשירה היא לא מוגזמת וקשה מדי. אל תשכחו להקפיד על קיצוץ הציפורניים אם הן לא נשחקות באופן טבעי בטיולים. חשוב גם להקפיד על ניקוי שיניים לכלב ולצחצח אותן פעמיים-שלוש בשבוע. 
  • אילוף וחינוך: כלבי צ׳או צ׳או זקוקים לחינוך קפדני, הצבת גבולות ומשמעת ברורה. אם לא מקפידים על כך כלב צ׳או צ׳או עלול להיות טריטוריאלי, אגרסיבי ולא חברותי. בקיצור? כלב צ׳או צ׳או חייב לדעת מי הבוס. מוזמנים להכיר את מגוון מוצרי אילוף לכלבים באתר שלנו.

צ׳או צ׳או לבית עם ילדים – כן או לא?

ובכן, זה תלוי במספר משתנים. אם מדובר על גור צ׳או צ׳או, אין בעיה להביא אותו לבית עם ילדים בכל הגילאים. אפשר לחנך אותו מגיל צעיר להתנהגות נכונה עם כל דיירי הבית. אם זהו צ׳או צ׳או בוגר, זה כבר סיפור מעט שונה. כלומר, יכול מאד להיות שהוא יסתגל במהירות אל הבית ואפילו יחבב בתוך זמן קצר את הילדים. יש כאלו שאם יחושו קנאה או איום כלשהו עשויים להגיב בצורה אגרסיבית. ההמלצה היא לאמץ כלב בוגר רק בבתים עם ילדים גדולים יחסית.

כל מה שצריך כדי לגדל כלב צ׳או צ׳או

זה לא משנה אם החלטתם ללכת על הזן הזה או על כל זן אחר. כאן באתר תמצאו מגוון סוגי מזון וציוד לכלבים. כל מה שצריך לגידול מושלם של כלבים ובעלי חיים והכל במחירים המשתלמים ביותר.  למידע נוסף, התייעצות והמלצות צרו קשר בהקדם ונשמח לעזור תמיד!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן