משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

מאמצים ציפור מחמד חדשה? אלו הדברים שכדאי לקחת בחשבון

ציפור כנרית

תוכן הכתבה

ציפורי המחמד הן בעל חיים נהדר והן מגיעות בסוגים, גדלים וצבעים שונים. חשוב למצוא את סוג הציפור שמתאים לנו ולאורח החיים שלנו. חשוב לדעת שיש ציפורים שזקוקות ליותר יחס ותשומת לב מאחרות. 

אם כך, יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון לפני שיוצאים לדרך. לרבות תוחלת החיים של זנים מסוימים, גודל אידיאלי של כלובים לציפורים , סוג האוכל לציפורים המתאים. כמובן שגם אופן הטיפול ואנחנו רוצים לגעת עכשי ובכל אחד מהדברים האלו. רגע לפני שמתחילים נזכיר שאתם מוזמנים להתייעץ איתנו בכל שלב. נשמח לעזור לכם למצוא את הציוד והמזון המתאים אצלנו באתר במחירים הטובים ביותר. 

ציפורים שדורשות יותר טיפול ויחס (בקיצור, פחות מומלץ למתחילים)

הרבה אנשים מתלהבים מזנים אקזוטיים ומיוחדים אמזונות, גריי אפריקאי, קקדו ומקאו. זאת בעיקר בגלל המראה המיוחד והאינטליגנציה המובחנת. עם זאת מדובר ככל הנראה בזנים התובעניים ביותר. קודם כל חשוב שתבינו בדיוק למה אתם מעוניינים לגדל ציפור. כמה זמן ואנרגיה אתם מוכנים להשקיע בתהליך. בנוסף חשוב מאד להבין מהי תוחלת החיים הממוצעת של כל ציפור. לזכור שיש זנים שיחיו לצדכם במשך עשרות שנים. ככה שכדאי להיערך לכל הדברים הללו מראש. 

זנים מומלצים למתחילים

כנריות וחוחיות אלו שני זנים נהדרים למתחילים ובעיקר למי שאין לו עודף זמן פנוי לטפל בציפור. אם כן יש לכם קצת יותר זמן להשקיע ואתם מתעניינים בתוכים, קוקטייל זה זן מצוין. תוכים קטנים יותר, שקטים יחסית ודי קלים לאילוף בגיל צעיר. 
זנים אחרים ששווה להכיר בהתחלה הם ציפורי אהבה, תוכים מסוג פיונוס, תוכי גדל ראש, פרוטלט, תוכי נזירי ותוכים אפורי לחיים. אפשרות נוספת ולא רעה למגדלים מתחילים היא יונים ותורים. 

טיפול בציפור – נקודות חשובות

  • חפצים מסוכנים: בבית של כל אחד מאיתנו (מגדלי הציפורים לעתיד) יש כל מיני דברים שעלולים להיות מסוכנים לציפורים שלנו. אלו יכולים להיות דברים שאולי אפילו לא חשבתם עליהם. כלי מטבח מסוימים, נרות ריחניים, תכשירים להסרת ריחות ועוד. לפני שאתם מביאים את החבר החדש ודאו שהסביבה שלו בטוחה. 
  • עישון: מערכת הנשימה של ציפורים היא עדינה ביותר. אם אתם מעשנים והבית שלכם אפוף עשן, זוהי אולי לא הסביבה הנכונה והמתאימה ביותר לגידול ציפור. 
  • צמחים בבית: חלק מהצמחים הביתיים הם בטוחים עבור ציפורים בעוד אחרים עשויים להיות לא פחות מקטלניים. לפני שאתם מביאים את הציפור החדשה ודאו שאין צמחים מסוכנים בבית. הכי טוב זה לנטרל גישה לצמחים לחלוטין. 
  • צעצועים: יש לא מעט זנים של ציפורים שזקוקים לתעסוקה וגירוי מנטלי על בסיס קבוע. ציפורים שלא מקבלות את האפשרות הזו מפגינות הרבה פעמים התנהגות בעייתית כמו רעשנות יתר או הרס של הכלוב. יש הרבה מאד סוגים של צעצועים לציפור שאפשר לבחור בהם שיאפשרו את הגירוי המנטלי. באתר תוכלו למצוא לא מעט אופציות מעולות ומומלץ בהחלט לשמור על גיוון בעניין הזה. 
  • אילוף וחינוך: בהחלט משהו שמומלץ להשקיע בו ולמעשה רוב הציפורים מחכות לזמן האיכות הזה עם הבעלים שלהן. כדאי ללמוד טכניקות אילוף ותקשורת וזמן האיכות הזה מסייע לחיזוק הקשר והופך את תהליך הגידול של הציפור לנעים וטבעי הרבה יותר. 
  • היגיינה וניקיון: מומלץ לשטוף ידיים בכל פעם לפני שנגע בציפור שלנו כדי לא להדביק אותה במחלות ומומלץ לשטוף ידיים גם לאחר מכן כדי לא להעביר הלאה מחלות שקיימות אצל ציפורים. זה די נדיר, אז אין יותר מדי ממה להיבהל, אבל כן חשוב לנקוט באמצעי הזהירות הבסיסיים בעניין הזה. 

כל הציוד והמזון שאתם מחפשים מחכים לכם כאן באתר

לסיכום – גידול של ציפור חדשה בתור חיית מחמד זה בהחלט דבר מרגש. אם אתם עומדים לעשות את זה, כאן באתר תוכלו למצוא מגוון מוצרים לציפור שאתם מחפשים.אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ולהתייעץ בכל שלב!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן