משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

לא נעים אבל בר טיפול: כך תתמודדו עם דמודקס כלבים

דמודקס כלבים

תוכן הכתבה

דמודקס היא מחלה לא נעימה כל כך שממנה כלבים עשויים לסבול בשלבים שונים בחיים. על אף שהיא עשויה להיות מפחידה (במיוחד כשהתסמינים שלה בשיאם), ניתן בהחלט לטפל בה ולהתגבר עליה לחלוטין. 

המשמעות היא שאין צורך לפחד ולחשוש מפניה, אבל כן חשוב להכיר אותה. לזהות את הסימנים כדי לגשת לטיפול וטרינרי בזמן. כפי שתגלו בהמשך, חלק חשוב בטיפול במחלה הוא חיזוק המערכת החיסונית. דבר שאפשר לעשות באמצעות אוכל רפואי לכלבים מתאים וכאן באתר תוכלו למצוא מגוון סוגים מעולים. בואו נדבר עוד על המחלה, האבחון שלה והטיפול בה. נזכיר שניה לפני שאתם מוזמנים להתייעץ איתנו בנושא בכל שלב. 

מה זה דמודקס כלבים?

דמודקס כלבים היא מחלה עור נפוצה למדי שנגרמת על ידי טפיל שנקרא Demodex canis. הטפיל (שאיננו מסוכן לבני אדם) חי באופן טבעי בעור, בפרווה ובלוטות השומן של כלבים ולא ניתן לראות אותו. כאשר מספר הטפילים מועט, לא תתפתח מחלה ואין שום בעיה בעצם. אך במקרים בהם המערכת החיסונית החלשה והטפילים מתרבים, מחלת העור תבוא לידי ביטוי. 

מחלת הדמודקס עשויה לבוא לידי ביטוי בשלוש צורות שונות:

  • דמודקס מקומי: נפוץ יותר אצל כלבים צעירים וגורים. נגעים מקומיים שלרוב יעברו לבד ללא צורך בטיפול מיוחד. 
  • דמודקס מופשט: הנגעים הם בחלקים נרחבים יותר בגוף, ניתן לראות יותר מ-3-4 מוקדים של התקרחות. בעקבות הנגעים, ישנה היווצרות של דלקות עור הנגרמות מזיהום חיידקי משני ומאופיינות במוגלתיות ובריח רע. מצב שלרוב מלווה בגרד משמעותי, דילול של הפרווה ועיבוי העור. ניתן לראות את זה בעיקר סביב הפנים והפה, באזור האוזניים והרגליים הקדמיות.
  • דמודקס של כפות הרגליים: סוג של דמודקס כרוני שבא לידי ביטוי בגירוי ובגרד בכפות הרגליים ובין הציפורניים. הרבה פעמים זהו גם גורם לדלקות חוזרות באזור.  

כיצד נדבקים במחלה?

הדרך הנפוצה ביותר להידבקות במחלה היא דרך ההנקה של האם את הגורים שלה. זה נפוץ בעיקר מפני שגורים הם בעלי מערכת חיסונית חלשה יחסית מלכתחילה. הדבקה בין כלב לכלב היא אפשרית אם כי נדירה למדי וזה קורה רק במקרים קיצוניים כשהתסמינים של המחלה על משמעותיים. 

חשוב לזכור כי המחלה תוכל להתפרץ רק אצל כלבים עם מערכת חיסונית חלשה או שאינה מתפקדת כראוי. כשמצליחים לגלות את הסיבה לכך זהו הרבה פעמים המפתח לפתרון הבעיה. 

כיצד ניתן לאבחן דמודקס אצל כלבים?

האבחון נעשה לרוב על ידי גירוד העור הנגוע ולקיחת דגימה שבה ניתן יהיה לחפש את הטפילים תחת עדשת המיקרוסקופ. אצל כלבים בוגרים, כאשר מבינים שמדובר בדמודקס יש לנסות ולאתר גם את הסיבה להיחלשות המערכת החיסונית. 

כיצד מטפלים בדמודקס כלבים?

במקרים הקלים של דמודקס מקומי, אין צורך בטיפול מיוחד והבעיה תחלוף בעצמה בתוך חודש ימים לערך. במקרים מורכבים ומתקדמים יותר יש צורך בטיפולים של זריקות מיוחדות, מתן תרופות דרך הפה, שטיפות של הגוף עם תכשירים מיוחדים ולפעמים גם שימוש באנטיביוטיקה במקרים של זיהום משני. 

איך לחזק את מערכת החיסון אצל כלבים?

כאמור, כדי להתגבר על המחלה, במקביל לטיפול יש לפעול לחיזוק המערכת החיסונית של הכלב. הנה כמה טיפים איך ניתן לעשות זאת:

  • יש לעקר נקבות לא מעוקרות לאחר בלימת המחלה. הורמוני הייחום מחלישים את המערכת החיסונית ועשויים לאפשר למחלה לחזור. 
  • חשוב לדאוג למזון איכותי לכלבים ולתזונה מלאה ואיכותית. 
  • יש לטפל באופן קבוע בכלב נגד טפילים שמחלישים את מערכת החיסון (קרציות, פרעושים וכו׳). באתר מגוון תכשירים לטיפול נגד פרעושים.
  • יש להקפיד על כל החיסונים בזמן ולגשת עם הכלב לוטרינר לבדיקות תקופתיות באופן קבוע. 

בכל חשד לבעיה – דברו עם הוטרינר/ית שלכם

אם אתם חושדים שהכלב שלכם סובל מדמודקס או מכל בעית עור אחר. אל תקחו סיכון וגשו לוטרינר המטפל שלכם בהקדם האפשרי. לפעמים זה לוקח זמן, אבל עם טיפול נכון אפשר בהחלט להתגבר על הבעיה ולהחזיר את העור והפרווה לקדמותים. 

זכרו – חלק חשוב בתהליך ההחלמה הוא חיזוק של מערכת החיסון למניעת הישנות של המחלה. חשוב להקפיד על תזונה מעולה בתקופה הזו. צרו קשר בהקדם ונשמח להמליץ על אוכל פרימיום לכלבים מתאים וכן על מזון רפואי לכלבים . כמובן שנשמח לעזור גם בכל נושא אחר. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן