משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

למה החתול שלי לא אוכל

חתול שלא רוצה לאכול

תוכן הכתבה

אם החתול שלכם מפסיק לאכול באופן פתאומי זה עשוי בהחלט להעיד על בעיות חמורות יותר מאשר חוסר תאבון זמני. אנחנו לא מדברים כאן על סלידה חד פעמית ממזון מסוים או חטיף כלשהו, אלא על חתולים שלא אוכלים ומפספסים כמה ארוחות ברצף. אם דבר כזה קורה מומלץ לבדוק את הסיבה לכך בהקדם. כמובן, ישנם דברים שנוכל לעשות בבית כדי לנסות לפתור את הבעיה בעצמנו ושווה לנסות זאת בהתחלה, אך אם זה לא עובד והחתול עדיין לא אוכל חשוב לגשת לבדיקה וטרינרית בהקדם. 

מדוע זו בעיה כשחתולים לא אוכלים?

אז יכול להיות שהחתול פשוט לא אוהב את האוכל לחתולים שאתם מביאים לו, אבל יכול גם להיות שחוסר התאבון מעיד על בעיה חמורה יותר מתחת לפני השטח. יכול מאד להיות למשל שהחתול לא אוכל בגלל שמשהו תקוע לו בקיבה או בוושט, או שהוא סובל מזיהום או מחלה פנימית כלשהי. מעבר לכך חוסר תאבון עשוי להעיד על כאב או חוסר נוחות מסוגים שונים, וכן, זה לגמרי צריך לתפוס את תשומת הלב שלנו. 

כך למשל, אם מדובר על חתול שסובל מהשמנת יתר, אי אכילה במשך מספר ימים עלולה לגרום למחלת ליפודידיס בכבד (מחלה הקשורה בחילוף החומרים בגוף). זהו למעשה מה שמכונה כבד שומני והמחלה עלולה להיות קטלנית ללא טיפול מתאים בזמן. הכבד בעצם מנסה להפוך בזמן קצר עודפי שומן לאנרגיה וזה מסוכן למדי. זוהי הסיבה העיקרית מדוע חשוב לבדוק את זה בהקדם במיוחד אם החתול שלכם נוטה להשמנת יתר. 

אז מה גורם לחתולים להפסיק לאכול?

בעיות רפואיות

  • בעיות במערכת הנשימה: בעיות במערכת הנשימה אצל חתולים עשויות להשפיע על חוש הריח של החתול ועל היכולת לנשום, מה שאולי יתבטא בחוסר תאבון. בעיות במערכת הנשימה העליונה יסתמו את האף והעיניים של החתול, מה שילווה גם בהפרשות ועשוי גם להתבטא בראייה וחוש ריח מוגבלים. בעיות במערכת הנשימה התחתונה ישפיעו בעיקר על הריאות ויתאפיינו בנשימה כבדה.  הסיבות למחלות הללו הן מגוונות, החל מזיהום ויראלי וחיידקי בו ניתן לטפל בקלות ועד למחלות קשות יותר. כך או כך אם האף סתום והנשימה כבדה זה בהחלט עשוי להשפיע על התאבון. 
  • בעיות במערכת העיכול: מגוון רחב של אבחנות – בעיות בקיבה ובמעיים, בלבלב, בכבד ובחלקים פנימיים אחרים הקשורים במערכת העיכול. כל אלו אלו עשויות להיות הסיבה להפסקת אכילה. פעמים רבות בעיות כאלה ילוו גם בהקאות ושלשולים וזה משהו שיכול לעזור לכם לקבל אינדיקציה טובה לגבי מקור הבעיה. למעשה, אובדן תיאבון הוא פעמים רבות התסמין הראשון של מחלות ובעיות רבות כמו ריפלוקס וצרבת, איזון לקוי של פלורת המעיים, סוגים שונים של סרטן במערכת העיכול ועוד. 
  • עצמים זרים: ממש כמו ילדים, גם חלק מהחתולים אוהבים לשחק עם דברים בפה, כאלו שלא אמורים באמת להיות שם. חפצים קטנים ואפילו כדורי שיער מהגוף שלהם עשויים להיתקע במעיים או במקום אחר במערכת העיכול. כשזה קורה כל תהליכי העיכול ומשתבשים ואובדן תיאבון זה משהו שיקרה כמעט תמיד. חלק מהעצמים הללו יצאו באופן טבעי ממערכת העיכול אבל אחרים עשויים להיתקע שם. בגלל זה חשוב לעקוב בדריכות ואם אין שיפור לגשת לוטרינר. 
  • בעיות דנטליות: מחלות שיניים וחניכיים וגם כאבים בפה בהחלט עשויים לגרום להפסקת אכילה מצד החתול. חתולים סובלים לעיתים משיניים שבורות, מהצטברות אבן בחניכיים ומזיהומים ובעיות אחרות, וכולנו יודעים איך נפגע התאבון כאשר הפה כואב. לכן חשוב לבדוק גם בכיוון הזה ולזכור שאבחון בעיות דנטליות אצל חתולים הוא לא פשוט, לכן יש לגשת לוטרינר. 

בעיות הקשורות במזון

אז נכון, חשוב לשלול קודם בעיות רפואיות חמורות יותר שעשויות להיות הסיבה בגינה החתול הפסיק לאכול, אבל בואו לא נשכח שיש סיכוי לא שכל הסיפור פה זה חתול שפשוט לא אוהב את האוכל שאתם מביאים לו. אם אכן כך, סביר מאד שמפריעים לו אחד מהדברים הבאים:

  • טעם: חתולים הן באופן כללי בעל חיים די בררני. יש הרבה חתולים למשל שיזללו בתאבון סוג מזון אחד וידחו בכל תוקף סוג אחר של אותו המותג. בגלל זה הפסקת אכילה פתאומית יכולה לנבוע משינוי רכיבים וטעמים שביצע היצרן שכלל לא הייתם מודעים אליו. שווה לבדוק תמיד את הרכיבים ולקבל מידע על שינוי בהרכב המזון באתרי המותגים. 
  • צורה או טקסטורה: חתולים יכולים גם להיות רגישים לטקסטורה ולצורה של האוכל. יש חתולים שיעדיפו רק צורה משולשת של גרגירים, אחרים משולשים או מרובעים בלבד. כמו כן יש חתולים שמעדיפים אך ורק מזון יבש וקראנצ׳י ומנגד את אלו שיסכימו לאכול מזון רטוב בלבד. 
  • מזון מקולקל: אם תתנו לחתול שלכם מזון שפג תוקפו או מזון מקולקל יש סיכוי טוב שהוא לא ירצה לאכול את זה. בדקו את תאריך התפוגה המסומן על האריזה וכן את תנאי האחסון המומלצים. 

טיפ חשוב: הידעתם שמזון חתולים יבש יכול לאבד מהטריות שלו ואפילו להתקלקל? זה קורה הרבה אצל אלו המאחסנים את המזון בקופסא שאינה אטומה די. חשוב לאחסן את המזון במיכל אטום לחלוטין. אם אין לכם כזה מומלץ להשתמש בשקית המקורית שלרוב ניתנת לאטימה חוזרת בשיטות שונות וזו הדרך הטובה ביותר לשמור על המזון טרי. מעבר לכך מומלץ לאחסן אותו תמיד בסביבה מוצלת, קרירה יחסית ויבשה עד כמה שניתן.

איך לגרום לחתול לאכול?

אם החתול שלכם הפסיק לאכול באופן פתאומי, קודם כל בדקו אם הייתה בעיה עם המוצר שרכשתם ואם החברה הכריזה על ריקול. הרבה פעמים חתולים מרגישים שמשהו לא בסדר עם האוכל. ישנם כמה דברים שניתן לעשות כדי לעודד את החתול לאכול בהתאם למקור הבעיה, עם זאת צריך לזכור שזה לא אופייני לחתול להפסיק לאכול את המזון שהוא צורך באופן קבוע ולכן ביקור אצל הוטרינר במקרים האלו בהחלט מומלץ. 

  • אם מדובר על בעיה שחוסמת את דרכי הנשימה ומקשה על החתול לנשום יש להיעזר בוטרינר ולקבל טיפול שיעזור לשחרר את הסתימה. ישנם מגוון פתרונות כמו חדר אדים לחתול או שימוש בטיפות מיוחדות לנחיריים. הקלה על הנשימה לרוב תחזיר את התיאבון הטבעי. 
  • מעכו מעט את המזון הרטוב שיפיץ ריח ויעודד את החתול לאכול. אפשר גם לחמם אותו במיקרו לכמה שניות (לא יותר). באופן כללי חתולים מאד מתחברים למזון רטוב, במיוחד אם זה לא מה שהם אוכלים באופן קבוע. נסו פחיות של בקר, טונה, סלמון וכו׳. 
    שימורים לחתול סלמון טונה

  • נסו לשנות בצורה מבוקרת את סוגי המזון, המרקמים, הגודל והטעמים כדי לראות אם החתול שלכם שינה את ההעדפה שלו. 
  • נסו להכין מזון חתולים ביתי. אפשר למצוא מתכונים מעולים ברחבי הרשת ויכול להיות שהחתול שלכם פשוט מעדיף אוכל טרי. כמובן – חשוב להתייעץ עם הוטרינר קודם לכן. 
  • נסו לבדוק אם הרכב המזון הקבוע של החתול שלכם השתנה לאחרונה. מומלץ שיהיה לכם תמיד את ההרכב הקבוע כך שתוכלו להשוות. שימו לב למשפטים על מארזים כמו ״טעם משופר וחדש״ שעשויים להעיד על שינוי כלשהו שנעשה. אם לא הצלחתם למצוא מיד בהחלט אפשר ליצור קשר עם החברה ולשאול. 

טיפ חשוב: נסו לתת לחתול שלכם תוספים המכילים B12 – ויטמין שעוזר להסדיר בעיות והפרעות במערכת העיכול, מה שהרבה פעמים עשוי לעזור. אפשר למצוא אינספור תוספים טבעיים בחנויות החיות וכמובן כאן אצלנו באתר. זהו לא משהו שיכול לגרום לנזק אך בהחלט עשוי להקל על הבעיה ולפתור אותה כליל. 

לסיכום

בשורה התחתונה – יש לא מעט סיבות שעשויות להסביר חוסר תאבון אצל חתולים. אין צורך להיכנס לפאניקה כמובן, אבל כן חשוב להיות עם היד על הדופק. אם לא הצלחתם להבין את מקור הבעיה בעצמכם וזה חוזר על עצמו או נמשך לזמן ארוך – גשו לוטרינר לייעוץ רפואי מקצועי. רק בריאות לחתולים החמודים שלנו!




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן