משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

סוכרת אצל כלבים- באיזה מזון עליי לבחור?

מזון לכלבים

תוכן הכתבה

התאמת תזונה ומעקב אחרי הרגלי האכילה של כלבים סוכרתיים. אלו ככל הנראה הצעדים החשובים ביותר להתמודדות עם הבעיה. לצד השלמה מפעם לפעם של חוסרים באינסולין באמצעות זריקות. חשוב לדעת שעם הטיפול המתאים ועם הקפדה על התזונה הנכונה כלבים סוכרתיים יכולים לחיות חיים טובים וארוכים. לכן חשוב להבין מהשלב הראשון את עקרונות התזונה הנכונה. 

על זה בדיוק אנחנו רוצים לדבר עכשיו ורגע לפני שנתחיל נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא מגוון עצום של מזון רפואי איכותי שיתאים גם לכלבים סוכרתיים ואתם מוזמנים לפנות ולהתייעץ איתנו בכל שלב!

סוכרת אצל כלבים- חשיבות התזונה 

ויסות יעיל של רמות הגלוקוז בדם (דהיינו רמות הסוכר) זה המפתח לשליטה טובה וטיפול בסימפטומים של סוכרת אצל כלבים. בלי תזונה מוקפדת ונכונה המשימה של שמירה על רמות סוכר תקינות היא כמעט בגדר הבלתי אפשרי. זאת בגלל שהמזון שהכלב אוכל משפיע באופן ישיר עליהן. בסופו של דבר סוג המזון והכמות הם אלו שיכריעו עד כמה תשפיע המחלה על הכלב. 

התזונה הטובה ביותר עבור כלבים עם סוכרת

על פי הארגון האמריקאי לבריאות חיות המחמד (AAHA), סוג האוכל לכלבים שהכלב שלכם אוכל הוא חשוב. כשמדובר על התמודדות עם סוכרת, הדבר החשוב ביותר הוא בעצם ההתמדה והעקביות עם אותו התפריט. כלומר, כל עוד מדובר על תזונה מקיפה ומאוזנת לכלבים, זה אמור להיות בסדר כאשר מתמידים איתה. אם יש לכם כלב שהתגלה כסוכרתי לאחרונה ואתם לא ממש יודעים מה האיכות של המזון שלו כרגע, זה הזמן להתייעץ עם הוטרינר. 

טרו וט מזון רפואי סכרת
טרו וט מזון רפואי לכלב ווייט & דיאבטיק 

ובכל זאת, דבר אחד שאתם רוצים להימנע ממנו במיוחד הוא סוכרים פשוטים. סוג של סוכר המורכב ממולקלות בודדות והמוכרים שבהם הם הפרקטוז, הגלקטוז והגלוקוז. אלו יעלו את רמות הסוכר בדם במהירות ובצורה חדה. הימנעו מכל חטיף או שאריות מזון המכילים סוכר או ממתיקים כמו סירופ תירס וכן ממזונות גליקמיים כגון אורז לבן ולחם. אם אתם חיים עם עוד אנשים בבית או בסביבת הכלב שלא מודעים למצבו, חשוב להסביר להם אותו. לוודא שאף אחד לא נותן לו מזון שיסכן את בריאותו. 

אם הכלב סובל גם מהשמנת יתר, מומלץ להגדיל את כמות הסיבים המסיסים והא-מסיסים. הם יכולים לעזור לשמור על משקל גוף תקין (יש סוגי מזון רפואי המיוצרים בהתאם למטרות האלו).
לעומת זאת, אם הכלב שלכם שוקל מתחת לנורמה, אתם חייבים להתאים לו תזונה עשירה, מלאה ואיכותית. 

תזמון הארוחות

אחרי הארוחה רמת הגלוקוז בדם עולה. בשלב הזה האינסולין יתחיל לעבוד ויחזיר את הטווח לנורמה. אם הכלב שלכם מקבל מנה אחת של אינסולין ביום, הארוחה הראשונה ביום צריכה להיות לפני המנה הזו. את הארוחה השנייה יש לתת לקראת סוף היום. בערך 6-10 שעות לאחר המנה הראשונה. 

אם הכלב מקבל שתי מנות אינסולין ביום, עליכם להאכיל אותו בשתי ארוחות שוות בגודלן. מומלץ על מרווחים של 10-12 שעות ביניהן. כל מנה ניתנת ביחד עם הזריקה (אפשר כמה דקות לפני). מומלץ בחום שלא לתת לכלבים סוכרתיים גישה חופשית למזון. המפתח לאיזון רמות הסוכר הוא אכילה בשעות קבועות ובכמויות קבועות. 

עקביות והתמדה זה שם המשחק

זוהי האחריות שלכם להקפיד על האכלה עקבית ועל התמדה. האכלה של כמויות קבועות, בשעות קבועות וללא שינוי של סוג המזון. מה שיסייע לשמור על רמות תקינות של גלוקוז בדם. שיתוף הפעולה עם הוטרינר והמעקב יעזרו לכם להגיע לכמויות הנכונות של אינסולין ומזון עם הזמן. כשמגיעים לאיזון הנכון, כלבים סוכרתיים יכולים לחיות שנים ארוכות כשהמחלה ממש רדומה ולא משפיעה כלל. 

התייעצו עם הוטרינר ודברו איתנו

בשורה התחתונה, אפשר בהחלט לשמור על איכות חיים טובה של כלבים עם סוכרת. חשוב לבקר באופן קבוע אצל הוטרינר שלכם. חשוב לבחור בתזונה מתאימה כדי לשמור על משקל גוף תקין ורמות סוכר מאוזנות. לאחר ייעוץ מקצועי תוכלו לחפש סוגי מזון רפואי לסוכרת שיתאימו. אתם מוזמנים לפנות אלינו ואנו נשמח לייעץ ולכוון אתכם למותגים המובילים והטובים בשוק. 







כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן