משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

צחצוח וניקוי שיניים לכלבים- דברים שחייבים לדעת

צחצוח שיניים כלבים

תוכן הכתבה

 

ממש כמו שאנחנו מצחצחים שיניים מדי בוקר וערב וניגשים לטיפולים ובדיקות אצל רופאי השיניים באופן קבוע. כך גם הכלבים שלנו זקוקים לצחצוח שיניים, לטיפוח והיגיינה דנטלית בכל גיל. צחצוח שיניים על בסיס קבוע, שימוש בצעצועים לכלבים, חטיפים דנטליים לכלבים וניקוי מקצועי אצל הוטרינר אחת לכמה זמן. כל אלו דברים חשובים ביותר שימנעו בעיות מסוכנות ויעזרו לכלב שלכם ליהנות מאיכות חיים טובה יותר. 

כאן באתר תוכלו למצוא את כל האביזרים והתכשירים המתאימים שיעזרו במשימה ואתם תמיד מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ, אבל רגע לפני בואו נצלול קצת לעומק הנושא. ננסה להבין למה צחצוח שיניים והיגיינה דנטלית הם דברים כל כך חשובים ואיך עושים זאת כמו שצריך. 

שיניים בריאות = כלב בריא

כיום מרבית המומחים מסכימים שההיגיינה הדנטלית של כלבים משמעותית הרבה מעבר לשמירה על בריאות הפה, השיניים והחניכיים. כלבים שסובלים מבעיות דנטליות עם הצטברות של אבן ופלאק סובלים לא אחת מזיהומים, ריקבון בשן, כאבים ונפיחויות. ובקיצור – חיים הרבה פחות טוב ממה שהם יכולים פוטנציאלית. כשאנו מסייעים לכלבים שלנו לשמור על היגיינה דנטלית ובריאות השיניים אנחנו בעצם עוזרים להם לחיות טוב יותר. לכן את הרגלי הניקיון חשוב לסגל כבר מהתחלה. 

באיזו תדירות יש לצחצח שיניים לכלבים?

כדאי לצחצח שיניים של כלב פעם ביום, אבל מרבית הכלבים לא יצליחו לסבול את זה. למען האמת גם לרוב הבעלים קשה להתחייב על התדירות הזאת. על כן, אם תצליחו לדאוג לצחצוח טוב פעם או פעמיים בשבוע זה בהחלט בסדר גמור. מעבר לכך חשוב גם לגשת עם הכלב לוטרינר לניקוי מקצועי תחת הרדמה. בו מסירים אבן ופלאק בצורה יסודית גם מאזורים שאליהם קשה מאד להגיע בצחצוח. 

איזה ציוד צריך שיהיה בבית כדי לשמור על היגיינה דנטלית אצל כלבים?

בגדול כל מה שצריך זה מברשת שיניים ומשחה. באשר למברשת אפשר בהחלט ללכת על מברשת של ילדים שתתאים או לרכוש מברשת ייעודית לכלבים. ניתן גם למצוא סוג מיוחד של מברשת אצבע שמאפשרת לצחצח ישירות עם האצבע שלנו ואם הכלב/ה מתנגדים אז אפשר לבצע את הניקוי עם פד גזה (פחות יעיל אבל עדיף מכלום). 

באשר למשחה – שימו לב שכאן אין מקום לפשרות וחייבים להשתמש במשחת שיניים ייעודית לכלבים. כל דבר אחר עלול להיות מסוכן ולפגוע בבריאות הכלבים. 

איך לצחצח שיניים לכלבים?

רוב הכלבים לא ממש אוהבים את זה, אבל את רובם ניתן להרגיל לפעולה בצורה הדרגתית. כך תעשו זאת:

  1. שלב הטעימות: התחילו עם טעימות של משחת השיניים במשך חודש מדי יום ואפשר גם למרוח בעדינות את המשחה על החניכיים והשיניים של הכלב. נעשה זאת כדי להרגיל אותו/ה לטעם של המשחה. 
  2. ניקיון עם פד גזה: ברגע שהכלב כבר מסכים למגע של האצבע עם משחת השיניים אפשר לעבור לניקיון של השיניים והחניכיים עם פד גזה ומשחה. 
  3. עוברים למברשת: אחרי כמה פעמים אפשר לעבור למברשת. הרימו בעדינות את החלק העליון של השפה והברישו בתנועות מעגליות וקצרות. הקפידו לשמור על תנועות קצרות והפסיקו בכל כמה שניות כשאתם מקפידים לשבח את הכלב ולצ׳פר אותו בין לבין. 

זכרו – תהליך ההסתגלות עשוי להיות ארוך למדי ועליכם לגלות סבלנות והתמדה. אם תקפידו על זה בסופו של דבר סביר מאד שהכלב יתרגל. 

 

מה לגבי חטיפים דנטליים?

בחנויות השונות אפשר למצוא הרבה אפשרויות לחטיפים המתיימרים להיות חטיפים דנטליים. אך רובם כלל לא הוכחו כיעילים. אצלנו תוכלו למצוא חטיפים דנטליים לכלבים מעולים, שווה לגמרי להרים טלפון ולהתייעץ. נשמח לעזור לכם לבחור את החטיף המושלם עבור הכלב/ה שלכם. 

מתי כדאי ללכת לוטרינר?

ככלל מומלץ לבדוק את מצב השיניים בכל מספר חודשים. אך חשוב לקחת בחשבון שלושה משתנים חשובים:

  • גיל הכלב: כלבים מבוגרים זקוקים לבדיקות תכופות יותר. 
  • סוג וגודל: זני כלבים מסוים נוטים לבעיות דנטליות יותר מאחרים. כך גם כלבים קטנים בהשוואה לסוגים גדולים יותר. 
  • אורח חיים: כלבים לעסנים וכאלה שאוכלים אוכל מסוים צריכים בדיקות תכופות יותר לשמירה על בריאות דנטלית.

 

אם אתם לא בטוחים שהגיע הזמן אז עדיף לגמרי ללכת ולבדוק. אם אתם זקוקים למוצרים משלימים שיעזרו לכם בשמירה על ההיגיינה הדנטלית של הכלבים, צרו קשר ונשמח לעזור ולכוון אתכם למוצרים המעולים שיש לנו כאן באתר. בנוסף באתר תוכלו למצוא את כל הציוד לכלבים הנדרש! 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן