משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

רועה אוסטרלי

רועה אוסטרלי

תוכן הכתבה

הרועה האוסטרלי הוא כלב רועים בגודל בינוני שמקורו בארצות הברית. הוא מתהדר בפרווה צפופה באורך בינוני ומבנה גוף זריז ואתלטי. אבותיו של הגזע הגיעו לארה"ב מאירופה דרך אוסטרליה, ומכאן שמו. כלב מסוג רועה זה הוא אינטליגנטי במיוחד, נאמן ועובד קשה. הוא מהווה כלב לוויה מצוין לבעלי אנרגיה גבוהה. הוא גם מיומן במרעה, כמו גם ספורט כלבים, חיפוש והצלה ועבודה ככלב שירות.

מאפייני הרועה האוסטרלי

רועים אוסטרליים נוטים להיות בעלי מזג שופע. יש להם רמת אנרגיה גבוהה ואינטליגנציה בהתאמה, ולכן הם זקוקים להרבה גירוי נפשי ופעילות גופנית. החדשות הטובות הן שלרוב האוסטרים יש אישיות מאוד ניתנת לאימון והם להוטים לרצות.

רועה אוסטרלי
רועה אוסטרלי

 

היסטוריה של הרועה האוסטרלי

גזע הרועים האוסטרלי פותח בארצות הברית. אבל הוא ממוצא מכלבי רועים אירופאים שחיו סביב הרי הפירנאים. בשנות ה-1800, חלק מהבאסקים הילידים לקחו את כלביהם מאזור זה ונסעו לאוסטרליה, בתקווה למצוא עוד אדמות בקר. 

כלבי הרועים הבאסקים נחצו אז עם בורדר קולי וכלבים אחרים באוסטרליה. ובסופו של דבר הם עשו את דרכם לקליפורניה. חוואים בארה"ב הניחו שהכלבים הבאסקיים הללו הם ילידי אוסטרליה וכינו אותם רועים אוסטרליים. הגזע המשיך להשתכלל בארה"ב למה שאנו מכירים כרועה אוסטרלי כיום. הוא הפך לפופולרי במיוחד בתרבות המערבית של ארה"ב ככלב חווה וברודיאו.

מועדון המלונה האמריקאי זיהה לראשונה את גזע הרועה האוסטרלי בשנת 1991. ה-AKC זיהה מאוחר יותר את הרועה האמריקאי המיניאטורי, גרסה קטנה יותר של האוסטרלי, בשנת 2015.

טיפול ברועה אוסטרלי

האוסי יכול להיות בן לוויה נפלא למשפחה הנכונה. הוא נוטה להסתגל היטב לסוגים שונים של משקי בית פעילים, כל עוד הם יכולים לספק פעילות גופנית והכשרה נאותה. גם אוסטרים זקוקים לטיפוח קבוע.

 

פעילות גופנית

זה חיוני לחלוטין עבור האוסטרלי שלך לבצע פעילות גופנית תכופה, אפילו יותר מרוב הכלבים. גזע כלבים אינטליגנטי ובעל אנרגיה גבוהה זה יכול להיות משועמם, מתוסכל והיפראקטיבי אם הוא לא מקבל מספיק גירוי נפשי ופיזי. אוסטרים צריכים לקבל לפחות שעה עד שעתיים ביום של פעילות מאומצת למדי. כגון: ריצה, משחק אחזור או אימון בספורט כלבים, כמו זריזות. צעצועי פאזל יכולים גם לעזור לשמור על גירוי נפשי.

הקפידו ללכת עם רועה אוסטרלי בליווי רצועה לכלב. שכן, לגזע יש אינסטינקט טבעי לרדוף אחרי חפצים נעים. כולל עוברי אורח, אופניים, בעלי חיים אחרים ואפילו מכוניות. האוסטרים גם יזדקקו לגדר מוצקה מאובטחת כשהם נמצאים בחצר במקום גדר אלקטרונית, שלא תמיד תניא את הדחף שלהם לרדוף ולצאת למסעות.

טיפוח

לרועים אוסטרלים פרווה כפולה עבה באורך בינוני שמשירה כל השנה. לכן טיפוח שגרתי חשוב כדי להסיר פרווה רפויה ולמנוע סבכים ו"ראסטות". צחצחו לפחות פעם אחת עד פעמיים בשבוע. יתר על כן, האוסטרלים בדרך כלל משילים את מעיל החורף העבה יותר שלהם באביב. סביר להניח שתצטרך לצחצח בתדירות גבוהה יותר במהלך הזמן הזה כדי לעמוד בקצב של הנשירה. אבל המעיל די עמיד בפני מזג אוויר ובדרך כלל צריך רק אמבטיה מדי פעם. יתר על כן, חשוב לשמור על ניקיון האוזניים, לצחצח שיניים של הכלב באופן קבוע ולגזוז את ציפורניו באופן קבוע לרגליים בריאות ונוחות.

טיפים

בשל האינטליגנציה הגבוהה שלהם, האוסטרים בדרך כלל פתוחים לאימונים ולומדים במהירות. ועם הכשרה נכונה ועקבית, האוסטרלים נוטים להיות צייתנים ביותר. ניתן להתחיל אילוף כלבים כשהם גורים עם סוציאליזציה לאנשים וסביבות שונות. כמו גם פקודות בסיסיות כמו לשבת ולהישאר. סוציאליזציה נכונה היא חשובה. שכן אוסטרים נוטים להיות שמורים סביב אנשים חדשים ויכולים להיות ביישנים או מתגוננים.

זכור שהמיקוד של גזע זה הוא עבודה. רוב האוסטרלים מאושרים יותר מ"עבודה", והכשרה בפעילויות שונות יכולה להיות העבודה הזו. מעורבות הרועה שלך בספורט כלבים, כמו גם סיוע/שירות, חיפוש והצלה, או טיפול בחיות מחמד, יכולה להיות דרך לתעל את האנרגיה שלה ולחזק את הקשר שלך, כך שהוא יהפוך לכלב צייתן יותר.

בעיות בריאות נפוצות

אוסטרים הם גזע כלבים בריא בדרך כלל, אך הם נוטים למספר בעיות בריאותיות תורשתיות:

  • קטרקט
  • אֶפִּילֶפּסִיָה
  • דיספלסיה של מפרק הירך- היכולה לגרום לצליעה
  • בעיות בלב
  • סרטן
  • אלרגיות 
  • חוסר תפקוד של בלוטת התריס

מומלץ בגיל 6 שבועות לקחת את הגורים לווטרינר, ולבדוק במיוחד ליקויים בעיניים! כלבים מגזע רועה אוסטרלי בעלי פגמים תורשתיים צריכים להיות מעוקרים או מסורסים כדי לצאת מתוכנית הרבייה.

כלב רועים אוסטרלי נחשב למשיר פרווה כבד. אתם תצטרכו לשאוב את ביתכם לעיתים כפופות. הברשת הפרווה על ידי שני סוגי מברשות איכותיות יכולה לעזור להסרת השיער המת. גילוח במקרה של גזע זה אינו מומלץ, הוא יכול לחשוף את הכלב לכוויות שמש ואפילו לגרום לו לצלקות. אל תרחצו את הרועה האוסטרלי שלכם לעיתים קרובות, הדבר יכול לפגוע בשומן הטבעי של הפרווה. לאחר הרחצה אתם חייבים לייבש אותה היטב, פרווה לחה יוצרת אצל הרועה האוסטרלי בעיות עור. אתם יכולים לייבש את הפרווה עם מייבש שיער, אבל הקפידו לעשות זאת ממרחק בטוח של כחצי מטר ובעזרת מברשת פינים.

דיאטה ותזונה

בדרך כלל יש להאכיל רועה אוסטרלי שתי ארוחות ביום מזון לכלבים מאוזן מבחינה תזונתית. הכמות תהיה תלויה בגודל הכלב שלך, רמת הפעילות, גילו וגורמים נוספים. שוחח על הצרכים התזונתיים של הכלב שלך עם הווטרינר שלך כדי לקבל המלצות מתאימות. עקוב באופן עקבי אחר משקל הכלב שלך. כמו כן, ודא שמים טריים זמינים תמיד לאוסטרלי שלך. במיוחד במזג אוויר חם ובתקופות של פעילות גופנית אינטנסיבית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן