משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

רטוב, יבש או גם וגם? איזה אוכל לחתולים הכי טוב

אוכל רטוב / יבש לחתולים

תוכן הכתבה

חתולים הם הרבה פעמים אכלנים די בררנים וכמעט ואין דבר כזה בעלים של חתול שלא יצא לו להתמודד עם ענייני אוכל. יש כאלה שלא יסכימו לאכול שום דבר חוץ מסוג אחד של אוכל לחתולים. אחרים ישנו את דעתם מפעם לפעם ויסרבו במפתיע למזון אהוב ויש כאלה שחייבים מגוון ורענון מפעם לפעם. 

בפרט, נראה שאחת ההתלבטויות של בעלי חתולים היא אם עדיף אוכל יבש לחתולים או אוכל רטוב לחתולים. כבר עכשיו נגיד שהתשובה היא לא תמיד משמעית.לפני שנצלול יותר לעומק הסוגיה הזו וננסה להבין מה עדיף בשביל החתולים שלנו ומה הם הכי אוהבים. נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא את כל סוגי המזון – החל ממזון יבש איכותי, דרך מזון רפואי לחתולים, מזון רטוב, חטיפים לחתולים, תוספי תזונה ועוד. אתם מוזמנים ליצור קשר לייעוץ מקצועי עם המומחים בכל שלב!

מה ההבדל בין מזון יבש ומזון רטוב לחתולים?

  • כמות מים: ההבדל העיקרי הוא בכמות המים. אוכל לחתולים יבש מכיל פחות או יותר עשרה אחוזים של מים. בעוד מזון רטוב מכיל כמעט 70 אחוז מים. 
  • תהליך הייצור: מזון רטוב מיוצר לרוב מבשר טרי או קפוא וחלבון מדגנים בתוספת רכיבים נוספים כמו שומן ומינרלים. מזון יבש מיוצר דרך בישול של כל הרכיבים בטמפרטורה ולחץ גבוה. מה שיוצר שימור והופך את המזון ליבש. 
  • ערכים תזונתיים: במזון יבש יש בדרך כלל יותר פחמימות שזה בעקרון עדיף פחות לחתולים. 

מזון רטוב / שימורים לחתולים יתרונות וחסרונות

  • יתרונות: כמות המים זה יתרון משמעותי וזה עוזר לחתול לשמור על כמות מים מספקת, מצוין להרבה חתולים שלא שותים מספיק. בנוסף מדובר על מזון עם יותר טעם וריח שהרבה פעמים מושך חתולים. מדובר גם על ארוחה קטנה וזמינה שאפשר לקחת גם שיוצאים מהבית. 
  • חסרונות: יקר יותר ממזון יבש בראש ובראשונה. לאחר הפתיחה חיי המדף קצרים (עד 24 שעות) ולאחר מכן צריך לאחסן במקרר. מזון רטוב שעומד בחוץ לזמן ארוך עלול להתקלקל ולהיעשות מסוכן. 

פטקס שימורי הודו ועוף מרקם פטה לגור חתולים

מונג ריקברי שימורים

שימורי מונג' ריקברי לחתול 100 גר' Monge

מזון יבש לחתולים – יתרונות וחסרונות

  • יתרונות: זול יותר ממזון רטוב ומתאים למי שיש תקציב מוגבל. אין צורך לאחסן בקירור ולא צריך לקנות בתדירות גבוהה. שק גדול מספיק לזמן ארוך של חודש ומעלה. מתאים להאכלה חופשית ויכול להיות בקערה במשך יום שלם. 
  • חסרונות: יותר סכנה להשמנה כשחתולים אוכלים באופן בלתי מבוקר. מנגד קשה לשים לב אם החתול לא אוכל מספיק. קשה לאכילה לחתולים מבוקרים עם שיניים רקובות ובעיות דנטליות. 

גו חתולים סקין קאוט סלמון

גו חתולים גורים ובוגרים -סלמון ללא דגנים (Skin + Coat)

ריגל מזון סופר פרמיום הוליסטי לחתולים בוגרים

 

שילוב של השניים – המפתח לתזונה מלאה

כפי שאפשר לראות יש חסרונות ויתרונות לכל אחד מסוגי המזון. בדיוק בגלל זה הדבר האידיאלי ביותר הוא ליצור שילוב נכון של שני הסוגים. כשבעים אחוזים מהתזונה שמבוססת על מזון יבש תספק את מרבית החלבון והרכיבים התזונתיים הדרושים. בעזרת מזון רטוב אפשר ליצור השלמה ולוודא שהחתול שלנו מקבל כל מה שהוא צריך. המשחק בין הסוגים גם ימנע מהחתול להשתעמם ולאבד עניין במזון. מה שקורה לא אחת עם סוג אחד של מזון בלבד. 

ומה חתולים הכי אוהבים?

יש איזה מיתוס שאומר שחתולים אוהבים את המזון הרטוב / שימורים לחתולים הרבה יותר. אבל זה לא ממש מדויק. חתולים הם ממש כמו בני אדם וחלקם יכולים לאהוב מאד סוג מסוים ולא לגעת בסוג אחר. זה נכון שאם החתול שלנו רגיל למזון יבש ופתאום נציע לו מזון רטוב עם ארומה חדשה זה יפתח לו את התאבון. זה לא אומר שהוא אוהב דווקא את הסוג האחד על פני האחר. 

כל המותגים המובילים באתר גג לחיות

כל מה שנשאר לכם מגדלי החתולים זה למצוא את השילוב הטוב ביותר עבור החתול שלכם. הדבר החשוב ביותר תמיד הוא לבחור במזון איכותי שעונה על הצרכים התזונתיים של חתולים באופן מלא. כאן באתר תוכלו למצוא מגוון עצום של אוכל לחתולים – מזון יבש, מזון רטוב, אוכל רפואי, חטיפים, תוספי תזונה ועוד. אצלנו תהנו בנוסף מהאיכות של המותגים המובילים בלבד. הכל במחירים הטובים ביותר בשוק עם משלוחים מהירים בפריסה רחבה לכל חלקי הארץ. צריכים עזרה והכוונה? צרו קשר עם המומחים של גג לחיות!

 

  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן