משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

שמן קוקוס לכלבים: דבר מומלץ או סתם שמועה מופרכת?

שמן קוקוס לכלבים

תוכן הכתבה

בשנים האחרונות הפך שמן הקוקוס לאחד המוצרים האהובים ביותר על האדם. בין שלל היתרונות והסגולות המשויכים לו נוכל למצוא דברים כמו חיזוק המערכת החיסונית. תמיכה בתהליכים אנטי דלקתיים בגוף, הכחדה של פטריות ואפילו שיפור ביכולות הקוגניטיביות אצל חולי אלצהיימר. 

אך האם כל היתרונות האלו רלוונטים גם עבור הכלבים שלנו? ובכן, כדי לא להשאיר אתכם יותר מדי במתח, נספר כבר עכשיו שהתשובה לשאלה הזו היא ׳כן׳! אכן יש לשמן הקוקוס יתרונות בריאותיים גם עבור הכלבים שלנו. בואו ננסה להבין מה כל כך מיוחד בשמן הזה ואיך הוא יכול לסייע גם לחברים שלנו על ארבע. 

היתרונות המוכחים של שמן הקוקוס 

שמן קוקוס מגיע מהבשר של אגוזי הקוקוס והוא מכיל לפחות 90 אחוז שומן רווי. על אף שאנו רגילים לחשוב על שומן כעל דבר שלילי, במקרה הזה מדובר דווקא על שומן טוב. יש לו כמה וכמה יתרונות בריאותיים, לרבות העובדה כי מדובר על מקור מצוין של אנרגיה לגוף. בנוסף, התרכובת מכילה גם חומר ייחודי בשם חומצה לאורית שהיא אנטי בקטריאלית, אנטי פטרייתית ואנטי ויראלית. שמן קוקוס נספג במערכת העיכול ולכן הוא מצוין בתור מקור לאנרגיה זמינה.   

היתרונות של שמן קוקוס לכלבים

אם כך, כשמדברים על היתרונות של שמן קוקוס לכלבים. אפשר לראות שהם לא שונים בתכלית מהיתרונות הבריאותיים של השמן עלינו בני האדם. הנה כמה מהם:

  • חומצה לאורית: כאמור, רכיב מצוין שהוא אנטי דלקתי ואנטי בקטריאלי. כשהוא נמצא בכמויות גבוהות במערכת הוא עוזר לגוף להילחם בוירוסים ובחיידקים. 
  • MCT: רכיב חשוב שקיים בשמן קוקוס ושמומחים מאמינים שעוזר באופן משמעותי לפעולת העיכול אצל כלבים. כן משפר את רמת האנרגיה בפעילות המוחית אצל כלבים מבוגרים. 
  • מערכת הנשימה: שמן קוקוס מפחית שיעולים ועוזר להיפטר מכדורי שיער שמפריעים לנשימה תקינה. 
  • בעיות עור: בשימוש חיצוני שמן קוקוס מסייע להתמודד עם בעיות עור שונות לרבות גירוי וגרד, נשיכות, עקיצות, עור יבש ועוד. תכשירים לכלבים המכילים שמנים אורגניים ושמן קוקוס מסוגלים לשפר את הרכב העור.  וכן להפחית תופעות לא נעימות של אלרגיה. 
  • פרווה: שמן קוקוס עוזר לשמור על פרווה של כלבים חלקה ונעימה. 
  • ריח: הרבה כלבים סובלים מריחות רעים מהגוף מסיבות שונות. לשמן קוקוס יש ריח נעים ומובחן והוא עוזר לנטרל ריחות רעים. 

בושם לכלבים בניחוח קוקוס

בושם לכלבים בניחוח קוקוס מן פור סאן נוטרי ווט

שמפו לכלב קוקוס עדין היפואלרגני גורים לכלב ולחתול טרופיקלין

 

חשוב לשים לב שעל אף שאלו הם דברים שנבדקו בבדיקות מעבדה. המומחים חלוקים לגבי היעילות של שמן קוקוס בכל המקרים האלו. המשמעות היא שניתן להיעזר בו. אך אסור להסתמך עליו לחלוטין במקרים כאלו (למשל אם הכלב נדבק בחיידק שצריך למגר).

איך לתת לכלב שלי שמן קוקוס?

אם אתם מתכננים לנסות ולתת לכלב שלכם שמן קוקוס לאכילה, חשוב מאד לעשות זאת בהדרגה. להתחיל עם מנות קטנות ולהעלות את המינון אט אט. מומלץ בחום להתייעץ לפני כן עם הוטרינר וצריך לדעת שישנן תופעות לוואי (שאינן מסוכנות) לעיתים עם שימוש בכמות גבוהה מדי. 

לשימוש חיצוני: מרחו כמות קטנה של שמן ותנו לו להיספג בעור במשך מספר דקות. אחרי חמש-עשר דקות אפשר לנקות את השמן עם מטלית. אם הוא לא ירד במלואו אז מומלץ לשטוף אותו עם תכשירים מתאימים.  

איזה שמן מתאים לכלב שלי?

מומלץ להשתמש תמיד בשמן קוקוס לא מזוקק. אם אפשר שווה לחפש אחר שמן בכבישה קרה, כזה שמופק זמן קצר לאחר קטיף הקוקוס ומכיל ריכוז גבוה של רכיבים תזונתיים. צריך לזכור שיש הבדלים בטעמים בין מוצר למוצר ויכול להיות שייקח קצת זמן עד שתמצאו את הטעם האהוב על הכלב שלכם. שוב, לפני שאתם בוחרים להשתמש בכל מוצר שהוא, מומלץ לגשת לוטרינר, להתייעץ ולקבל ממנו אור ירוק. 
קיימים מותגים רבים המציעים אוכל לכלבים המכיל קוקוס ורכיבים נוספים.

נטורל אנד דלישס מזון לכלב – ברווז

נטורל אנד דלישס לכלב קינואה עור ופרווה – ברווז קוקוס וכורכום 

 

בשורה התחתונה

כן, שמן קוקוס לכלבים זה בהחלט דבר חיובי, כל עוד אנו יודעים להשתמש בו באופן מושכל ובצורה בטוחה. חשוב לזכור שעל אף היתרונות הבריאותיים שלו, המטרה שלו היא לא להחליף את התזונה הרגילה והמסודרת של הכלבים, אלא רק לספק לה תמיכה. כאן באתר תוכלו למצוא מגוון מותגי מזון איכותי לכלבים  ואתם מוזמנים להתייעץ איתנו בנושאי תזונה ונושאים אחרים בכל זמן!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן