משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

תולעים אצל חתולים- על הסימפטומים ואיך מטפלים?

חתול אצל וטרינר

תוכן הכתבה

להאזנה למאמר 

לגלות שלחתול שלך יש תולעים זו לא חוויה נעימהו, אך זוהי תופעה נפוצה למדי. זה לא רק מגעיל ואולי גם מפחיד, זה גם יכול להצביע על בעיות בריאות אחרות של החתול.  בנוסף יש לכך לא מעט סיכונים. חשוב להבין שאפשר לטפל בזה ואפשר גם למנוע חזרה בעתיד, אך חשוב שנתייחס לזה ולא נתעלם. 

בואו נדבר על תסמינים של תולעים אצל חתולים, על גורמי הסיכון ועל דרכי הטיפול האפשריות. רגע לפני שנתחיל רק נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא מבחר של מוצרי טיפוח וכן תכשירי הדברה לחתולים שיעזרו לכם לשמור על הבריאות של כדור הפרווה שלכם. מוזמנים להתייעץ עם המומחים שלנו בכל זמן!

תולעים אצל חתולים – איך הן מגיעות לשם?

הדבקה בתולעים תתרחש לרוב כאשר החתול יבוא במגע עם ביצים של תולעים. בדרך כלל אפשר למצוא כאלה בצואה נגועה. בדרך כלל חתולים פשוט עוברים במקום עם צואה כזו או פשוט ביצים אקראיות. בגלל שהם נוהגים ללקק ולטפח את עצמם, הם בולעים על הדרך את הביצים וככה נדבקים. זה קורה באופן שווה לחתולי רחוב וחתולי בית ונפוץ במיוחד בבתים בהם יש יותר מחתול אחד. ישנם ארבעה סוגים נפוצים של תולעים אצל חתולים ויש עוד כמה וכמה סוגים נדירים יותר שהם מסוכנים מאד ואף עלולים להיות קטלניים. 

הידעת? חתולים יכולים להידבק בתולעי מעיים גם מכלבים ומצואת כלבים. חלק מהתולעים נמצאות באופן שווה אצל שני בעלי החיים. 

תסמינים 

התסמינים של תולעים אצל חתולים נעים על סקאלה רחבה ביותר. החל מהדבקה נטולת תסמינים ועד לכזו המסכנת חיים. זה תלוי כמובן בסוג התולעוים ובעוד פרמטרים נוספים כמו גיל החתול, מצבו הבריאותי וכן הלאה. ובכל זאת, כמה תסמינים נפוצים יותר לתולעים אצל חתולים שאפשר לראות הם:

  • הקאות (לפעמים אפשר ממש לראות תולעים בקיא). 
  • שלשול (עם או בלי דם). 
  • צואה רכה
  • ירידה במשקל 
  • נפיחות בטנית 
  • גירויים בעור
  • מצב גופני ומנטלי ירוד באופן כללי

במקרים של החמרה אפשר לראות תסמינים נוספים כמו חולשה, התייבשות, ירידה בלחץ הדם, כניסה לשוק וכאמור גם מוות במקרים החמורים והקיצוניים ביותר. 

האם זה מסוכן?

חשוב מאד להבין כי המקרים של נזק חמור וארוך טווח לגוף הם נדירים. חלק חשוב ביותר מהעניין הזה הוא עירנות של בעלי חתולים לתסמינים מקדימים. כלומר, הדבקה לא תהווה באופן מיידי סיכון. כדי שזה יקרה התולעים צריכות להתבסס ולהתרבות כמו שצריך במערכת העיכול. עד שזה קורה אפשר לראות מן הסתם תסמינים מקדימים ובשלב הזה חשוב מאד לבדוק את החתול שלנו אצל הוטרינר שיוכל להציע טיפול אפשרי. 

 טיפול בתולעים

כאשר חושדים בתופעה מומלץ לגשת בהקדם לוטרינר ולבדוק את העניין. אם תוכלו להגיע מראש עם דגימת צואה עם התולעים זה בהחלט יכול לעזור. מכאן, אם מתברר כי אכן מדובר בבעיית תולעים, הטיפול כולל תזונה מיוחדת לצד תרופות שהמטרה שלהן היא להרוג את התולעים. חשוב להקפיד על מתן התרופות וגם על מעקב קבוע אצל הוטרינר לאחר מכן כדי לראות שזה אכן חולף. 

מניעת תולעים אצל חתולים

חשוב להבין כי טיפול בתולעים הוא לפעמים ארוך ומתיש וזה לא תמיד משהו שנצליח להיפטר ממנו כל כך בקלות. על כן, הדבר החכם ביותר לעשות הוא למנוע את זה מראש, וזה משהו שבהחלט נוכל לקדם אותו.

הנה כמה צעדים שחשוב לעשות:

  • ניקיון ארגז החול: חשוב שלא להשאיר את הצרכים זמן רב בארגז. עדיף לנקות אותו לפחות פעמיים ביום אם לא יותר. פעם בשבוע כדאי להחליף לגמרי את החול ולנקות עם אקונומיקה את ארגז החול לחתולים.
  • ניקיון סביבתי: מומלץ לשמור על הבית וסביבת המחייה של החתול נקייה. 
  • תכשירי ניקיון והדברה: באופן כללי מומלץ לשמור על הניקיון של החתול שלכם מטפילים וכדאי להשתמש בחומרי הדברה איכותיים. 

לסיכום

חושדים בתולעים אצל החתול שלכם? גשו לוטרינר בהקדם האפשרי. לא בטוחים מה אתם צריכים ואיזה מוצרים יעזרו לחתול שלכם? כאן באתר גג לחיות תוכלו למצוא מגוון עצום של מוצרים שיעזרו לכם לשמור על החתול שלכם בריא ונקי, מותגים מובילים בלבד במחירים מעולים.  זה הזמן לפנות אל המומחים שלנו כאן באתר גג לחיות ונשמח לסייע גם לכם. 



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן