משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

תוחלת חיים של דג זהב- איך ניתן להאריכה?

דג זהב

תוכן הכתבה

דגי הזהב הם בלי שום ספק הדגים הפופולריים ביותר לגידול ואפשר למצוא אותם באקווריומים הביתיים בכל העולם כולו פחות או יותר. מדובר על דגים אינטליגנטים למדי שעם הזמן אפילו לומדים לזהות את הבעלים שלהם. תוחלת החיים הממוצעת של דג זהב היא בין 10 ל-15 שנה (יש זנים מיוחדים שיכולים להגיע גם עד 30 שנה). אך למרבה הצער רוב דגי הזהב לא מממשים את הפוטנציאל הזה. לרוב בגלל ליקויים בתהליך הגידול. בדיוק לשם כך ריכזנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו להאריך את חיי הדגים שלכם. כשאתם זקוקים לאוכל לדגים איכותי וציוד אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בכל שלב ונשמח לעזור!

קנייה של דג זהב בריא 

עוד לפני שלב הגידול חשוב לוודא שאנחנו קונים דג זהב בריא. בדקו שהחנות ממנה אתם רוכשים היא רצינית ומסודרת. ודאו שהאקווריומים לא צפופים מדי ונקיים ונסו לשים לב אם הדגים שוחים באפתיות או שהם בעלי סנפירים שמוטים. חפשו במיוחד דגים עם בליטות או סימנים מוזרים על הגוף וכאלו עם פצעים וחתכים. אל תשכחו לרכוש דג עם גודל פוטנציאלי שמתאים לגודל המיכל שברשותכם. 

גודל האקווריום והתאמתו לדג הזהב 

כשאתם בוחרים דגים לאקווריום שלכם (או לחלופין בוחרים אקווריום לסוג מסוים של דגים). חשוב לקחת בחשבון את הגודל הסופי המשוער אליו יגיעו הדגים ולא את הגודל הנוכחי שלהם. ככלל, ככל שהמיכל והפילטר גבוהים יותר, כך לדגים יהיה טוב יותר. כדאי להתייעץ בחנות לגבי הדגים הספציפיים שאתם רוכשים. חשוב לזכור שזנים מסוימים זקוקים ליותר מקום מאחרים. גודל האקווריום הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר כשמדובר בשמירה על בריאות הדגים ובהארכת תוחלת החיים. 

פילטר

דגי זהב אוכלים רבים ומייצרים הרבה פסולת וזוהי הסיבה שחובה להשקיע במערכת סינון מתקדמת. חשוב לבחור פילטר לאקווריום איכותי וחזק מחד (ישנן כמה שיטות סינון ומומלץ ללמוד את הנושא יותר לעומק). מאידך כדאי לשים לב שהוא לא מייצר זרמים חזקים במים שיקשו על השחייה. 

תחזוקת המים והאקווריום 

החלפה שבועית של 10-15% מהמים מומלצת בהחלט וכדאי לשלב גם ניקיון של החצץ כדי לשמור על בריאות הדגים. ניתן להשתמש במכשירים מיוחדים (סיפון) בשלב הזה ובאתר תוכלו למצוא כמה אופציות מעולות. במקום המים שהוצאתם ניתן להוסיף מי ברז ועדיף לתת לעמוד עד שהם מגיעים לטמפרטורת החדר. כמו כן חשוב להשתמש בכימיקלים לנטרול הכלור לפני ההוספה. פעם בשבוע כדאי בהחלט גם לנקות את פנים האקווריום עם מטלית מיוחדת. ניקיון של המים ותחזוקה של האקווריום יבטיחו סביבת חיים בריאה ויעזרו להבטיח לכל דג זהב תוחלת חיים מקסימלית. 

איכות המים

גם איכות המים זה פרמטר חשוב במיוחד ויש לשמור על תנאים אידיאליים בכל זמן. חשוב לקחת מדדים בתדירות גבוהה ולבחון את הערכים של חומרים במים כמו אמוניה וניטריט. מה שייתן לנו אינדיקציה שמערכת הסינון עובדת בצורה יעילה. הנה כמה מהערכים האידיאליים של הפרמטרים שחשוב לבדוק:

  • אמוניה: מתחת 0.1 PPM (מיליגרם פר ליטר). 
  • ניטריט: מתחת 0.2 PPM.
  • ניטראט: מתחת ל-50 PPM.
  • רמת PH (חומציות): 6.5-7.5. 
  • טמפרטורת מים רצויה: בין 20 ל-24 מעלות צלזיוס. 

צמחייה ואביזרים

דגי זהב הם דגים המשמשים לטרף מבחינה היסטורית ולכן האינסטינקט הטבעי שלהם הוא להסתתר. כדי למנוע סטרס חשוב להשקיע בצמחים ואידיאלית מומלץ לשלב בין צמחים אמיתיים לצמחייה מלאכותית. ככל שתשקיעו ביותר צמחים כך תראו את הדגים שלכם פעילים ושמחים יותר. הכמות המומלצת היא 50 אחוז צמחייה מהסך הכולל של נפח האקווריום. 

מזון איכותי, מערכת סינון חכמה ואיבזור – המפתח לאריכות ימים של דג הזהב

כפי שאתם יכולים להבין כבר לבד, כדי לעזור לדגי הזהב שלנו להגיע למקסימום של תוחלת החיים, חשוב שנדע לספק להם סביבת חיים תומכת. מה שאפשר לעשות באמצעות השקעה במזון איכותי וציוד מתאים. 

 

 

אם אתם לקראת תחביב חדש אתם מוזמנים ליצור קשר. צוות המומחים שלנו ישמח לסייע ולהתאים לכם ציוד לדגים איכותי. כאן באתר תוכלו למצוא את כל מה שאתם ולהזמין הכל במשלוח מהיר עד הבית. מאחלים לדגים שלכם שנים ארוכות ונפלאות, ושיהיה הרבה בהצלחה!

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

חתול קורניש רקס

חתול קורניש רקס (Cornish Rex)

צלילה עמוקה לתוך עולמו של חתול קורניש רקס, גזע חתולים הידוע באופיו השובב, החברותי ובמראהו הייחודי. נחקור את ההיסטוריה שלו, את מאפייניו ואת הקשר החזק

קראו עוד »
כלב רועים שטלנד

כלב רועים שטלנד (Shetland Sheepdog)

כלב רועים שטלנד, המכונה גם "שלטי", הוא כלב קטן וחכם שמקורו באיי שטלנד הסקוטיים. למרות גודלו הצנוע, הוא ידוע בכוחו הרב, באינטליגנציה הגבוהה ובנאמנותו הבלתי-מתפשרת

קראו עוד »
דילוג לתוכן