משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

איך כלב רואה? האם כלבים עוורי צבעים?

איך כלב רואה

תוכן הכתבה

לכלבים יש ראייה לא רעה בכלל בסך הכל. אלא אם כן מדובר על מקרים חריגים של מומים בלידה, מחלות, או טראומה שהשפיעה על העיניים. זה שהם רואים טוב יחסית, לא אומר שהם יכולים לראות את מנעד הצבעים שאנחנו בני האדם יכולים לראות. אך האם כלבים רואים את החיים כמו סרט ישן בשחור לבן? ובכן, ממש לא. זה הזמן לנפץ כמה מיתוסים ולהבין אחת ולתמיד איך החברים שלנו על ארבע רואים את העולם.

 

מהו עיוורון צבעים אצל כלבים?

עיוורון צבעים ידוע גם בשם ליקוי צבעים. מי שסובל מהמצב הזה לא יכול לראות צבעים בצורה רגילה כפי שרואים אחרים. ולא, עיוורון צבעים הוא איננו המצב הרפואי הנדיר שנקרא אקרומטוסופיה שבו ניתן לראות שחור לבן וגוונים שונים של אפור. על מנת לראות צבעים בצורה נורמלית, הנוכחות והתקינות של שלושה פוטו-רצפטורים (מסוג מסוים שנקרא Cones) בעין היא הכרחית. כאשר אור משתקף וחוזר מעצם כלשהו הוא חודר לעין. מגיע אל אותם הרצפטורים שלמעשה מעבירים מסר למוח שאומר לנו איזה צבע בדיוק אנחנו רואים. במצב של עיוורון צבעים חלק מהרצפטורים הללו חסרים או שאינם תקינים. מה שלא מאפשר לראות בצורה תקינה חלק מהצבעים.

 

איזה צבעים כלבים יכולים לראות?

לבני אדם יש באופן תקין שלושה סוגים רצפטורים כאלו, ובניגוד אליהם לכלבים יש רק שניים. המשמעות היא שלבני אדם יש אפשרות לראות מנעד רחב יותר של צבעים וגוונים מאשר כלבים. עם זאת, כלבים לא רואים אך ורק שחור לבן ואפור. הרצפטורים שקיימים אצל הכלבים מאפשרים לראות גם גוונים מסוימים של צהוב, כחול וחום. כלבים לא יכולים לראות בכלל גוונים שונים של אדום וירוק ( שווה לזכור בפעם הבאה שאתם שולחים את הכלב לקנות לכם אבטיח).

 

ראיית לילה אצל כלבים

אז נכון, הרצפטורים המדוברים הם משמעותיים ביותר לראייה של צבעים. הם עוזרים לנו להבחין בפרטים הקטנים ביותר של תמונה לעומת חברינו על ארבע. אך במקרה שלהם יש חלקים אחרים בעין שהם חשובים לא פחות. רצפטורים מסוג אחר (שנקרא Rodes) שקיימים אצל כלבים הם אלו שאחראיים למעשה על הראייה של הכלב בתנאים של אי בהירות וחושך, דהיינו ראיית לילה. הרצפטורים האלו (שעוזרים לכלבים בנוסף לאמוד ממדים ולתפוס צורות של אובייקטים) קיימים בכמות גדולה יותר באופן משמעותי מרצפטורי ה-Cones האחראיים על ראיית הצבעים, מה שאומר בגדול שיש להם ראיית לילה פשוט מצוינת.

 

חדות ויזואלית

אז לכלבים שלנו יש אולי ראיית לילה נהדרת, אבל הראייה שלהם איננה חדה בהשוואה לזו שלנו בני האדם. החדות הטיפוסית של כלבים עומדת על 20/75, בניגוד ל-20/20 באופו טיפוסי אצל בני אדם. כלומר, אם אדם ממוצע יכול לזהות את הפרטים הקטנים באובייקט הנמצא במרחק של 75 פיט, הכלב שלו יצטרך לעמוד במרחק של 20 פיט כדי לזהות פרטים כאלו ואחרים.

 

האם אנחנו רואים טוב יותר מכלבים?

ובכן, מכל המשתמע כאן אפשר בהחלט לחשוב שהתשובה לשאלה הזו היא חיובית, אבל האמת היא שזה ממש לא המצב. נכון, ניתן להשוות באופן מסוים את הראייה של כלבים ואנשים ולהבין שהיכולת לראות צבעים היא טובה יותר אצלנו. נראה שכלבים בהחלט מפצים על זה בראיית לילה מצוינת. כשלוקחים בחשבון את השילוב עם חוש הריח והשמיעה המפותח שלהם, בהחלט לא מופרך לחשוב שהם מצליחים לקבל תמונה מלאה וטובה יותר של הסביבה שלהם ממה שאנחנו מצליחים לקבל.
 

לסיכום

אז לא, כלבים לא רואים את העולם בשחור לבן. אבל הם בהחלט רואים צבעים פחות טוב מאיתנו בני האדם. המשמעות עבורנו הבעלים שלהם היא בעיקר בעת קניית צעצועים לכלבים. מומלץ ללכת על כאלו בגוונים של צהוב וכחול והם יעדיפו תמיד לחוות אותם בצבע המקורי. תוכלו למצוא הרבה אפשרויות נהדרות כאן באתר של צעצועים וכמובן ציוד לכלבים .  ואם אתם לא בטוחים מה מתאים אתם תמיד מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן