משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

הכלב שלי נושך- מה עושים?

כלב נושך

תוכן הכתבה

כלבים שנושכים זו בעיה לא קטנה. גם אם למרבה המזל הנשיכה של הכלב לא גרמה לנזק לאדם או בעל חיים אחר. בתור הבעלים שלו עליכם לדעת שאתם חשופים לתביעות ועשויים להידרש לשלם לא מעט כסף כפיצוי. 

כלבים שנושכים בני אדם עושים זאת לרוב כי הם חשים מאוימים וזהו בעצם האינסטינקט הטבעי שלהם. אך אם נצליח להבין מה המניע לכך. נוכל בהחלט לנטרל את הבעיה הזו שעשויה לגמרי להוות מטרד. בואו נדבר על הסיבות הפוטנציאליות לכך שהכלב שלכם נושך ומה אפשר לעשות כדי למנוע את זה. 

למה כלבים נושכים?

כאמור, לרוב מדובר על תגובה כלשהי לתחושה של איום. כל מי שמתקרב לכלב בכל סיטואציה שהיא צריך לדעת מהם הדברים שמפעילים אצלו את המגננה ומה בעצם גורם לתחושת איום. הנה כמה סיבות אפשריות:

  • הגנה עצמית, הגנה על הטריטוריה או הגנה על אחד מחברי הלהקה (כלבים אחרים או בני אדם). אימהות יגנו בחירוף נפש על הגורים אם הן יחושו איום כלפיהם. 
  • כלבים שנבהלים באופן פתאומי עשויים לנשוך באופן אינסטינקטיבי. למשל אם מפתיעים אותם מאחורה. תופעה דומה עשויה לקרות גם אם הכלב חש כאב, אפילו אם זה בטעות. 
  • בריחה מכלבים, אפילו בתור משחק עשויה לגרום לו לנשוך כחלק מהאינטראקציה. זה עשוי להתחיל עם נשיכות קטנות ולעבור במהרה לנשיכות יותר אגרסיביות. 
  • כלבים שחשים פחד עשויים לנשוך כל מי שיתקרב אליהם. אפשר לראות את זה אצל כלבים שנמצאים בטיפול אצל וטרינר ואצל כלבים שעברו התעללות או ננטשו. 
  • כלבים פצועים או חולים שלא רוצים קרבה עשויים לנשוך אם מישהו מתקרב אליהם. 

איך להפסיק את הנשיכות של הכלב?

קודם כל חשוב להבין שזוהי האחריות המלאה שלנו בתור בעלים לוודא שהכלב לא נושך אף אחד. הנה כמה טיפים שאולי יעזרו במשימה:

  • אם יש צורך קחו את הכלב לאילוף. לפעמים אילוף בסיסי יספיק וימגר את ההתנהגות ולפעמים צריך גם אילוף מתקדם יותר. 
  • סוציאליזציה מגיל צעיר. חשוב לחשוף את הכלב לסוגים שונים של אנשים – גברים, נשים, ילדים, אנשים עם נכויות. מעבר לכך חשוב לחשוף אותו לבעלי חיים מסוגים ומינים שונים. כמו כן לסיטואציות שונות – רעש חזק, בילוי בעיר, מקומות הומי אדם וכו׳. כלב שמורגל לסיטואציות מגוונות מגיל צעיר לא יחוש מאוים ולא ינשך. 
  • למדו את שפת הגוף של הכלב שלכם. חשוב לזהות סימנים המעידים על תוקפנות שמצטברת ועלולה להיגמר בנשיכה כדי להפסיק אותה עוד לפני. 
  • אל תחנכו את הכלב דרך התניה שלילית, ענישה או אלימות. במקום נסו לעודד אותו כשהוא מפגין התנהגות טובה ורצויה. 
  • אם אתם יודעים שהכלב שלכם נוטה לנשוך הקפידו להחזיק אותו ברצועה או באיזור תחום ומגודר. כשאתם בקרבת אנשים היו ערניים ושימו לב אם הוא מתחיל להפגין תוקפנות. הקפידו על שיקול דעת לפני שאתם מחליטים לשחרר אותו בקרבת אנשים. 
  • הקפידו לחסן את כלבכם בזמן במיוחד לחיסון כלבת ובקרו את הוטרינר לעתים תכופות. 

 

נשיכות כלבים והחוק בישראל

על פי החוק בישראל בדומה למקומות אחרים בעולם, ניתן לתבוע בעלים של כלבים שנשכו. כדי שהתביעה תתקבל יש צורך בהוכחת הנזק אך לרוב במקרים של נשיכות זה משהו שדי פשוט לעשות. דעו שאם הכלב שלכם נשך אדם אתם חשופים לתביעה (מעבר לנזק החמור שזה יכול לגרום לננשך כמובן). לכן זוהי האחריות שלכם לוודא שזה פשוט לא קורה. כמובן שבמידה וכלבכם נשך אדם, חשוב לסייע לו, לגלות אמפתיה ולא להאשים או לנסות להתחמק. יש להגיש עזרה ראשונה וסיוע רפואי, לתעד את המקרה ולחפש עדי ראייה שאולי היו במקום ויכולים להעיד. זה לא אומר בהכרח שהמקרה הוא באשמתכם אגב (יש מקרים למשל של אנשים שמתגרים בכלבים או מנסים ללטף כלב ללא אישור של הבעלים). כך או כך זוהי הדרך הנכונה לפעול במקרים הללו. 

אם אתם מחפשים חטיפים לכלבים או אביזרים לכלבים שיעזרו בתהליכי אימון של כלבים תוכלו למצוא כאן באתר מגוון גדול. אתם מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ איתנו בנושא בכל שלב!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן