משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

אמסטף

כלב אמסטף

תוכן הכתבה

סטפורדשייר טרייר אמריקאי, או בקיצור – אמסטף. כלבים נאמנים, חכמים, בעלי ביטחון עצמי רב ובני לוויה מעולים שניחנים בלא מעט אומץ בנוסף. כלבי אמסטף שגודלו כהלכה הם כלבים מצוינים שיתאימו למשפחות.  למרבה הצער הם סובלים מלא מעט סטיגמות ודעות קדומות. נתפסים לא אחת ככלבים תוקפניים ואלימים על לא עוול בכפם. 

זה הזמן לנפץ כמה מיתוסים ולהכיר יותר לעומק את הפרופיל של כלבי האמסטף. רגע לפני שנתחיל נזכיר שאם יוצא לכם לאמץ כלב אמסטף חמוד, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בכל שלב. להתייעץ לגבי הגידול שלו ולגבי אוכל לכלבים מומלץ וכן ציוד לכלבים שיתאימו (שאת כולם כמובן תוכלו למצוא כאן באתר ולהזמין עד הבית). 

היסטוריה של כלב האמסטף

במאה ה-18 וה-19, קרבות הכלבים היו פופולריים למדי ברחבי אירופה וארצות הברית. מגדלים עסקו בתקופה הזו בהרבעה והכלאה של כלבים בניסיון לייצר את זן הכלבים האולטימטיבי ביותר. כך למעשה נוצר האמסטף שאבותיו הקדמונים הם כלבי הטרייר והבולדוג. הספורט האכזרי כלל קרבות בין כלבים לכלבים ואחרים ולפעמים אפילו בין כלבים לבעלי חיים אחרים כגון שוורים או דובים. למרבה המזל התופעה המזעזעת חלפה מן העולם והכלבים הנהדרים נשארו איתנו. במחצית הראשונה של המאה העשרים סייעו האמסטפים לחקלאים להרחיק חזירי בר ולהתמודד עם מפגעים של עכברושים. עם הזמן, על אף התדמית הבעייתית והמראה הקשוח, הפכו האמסטפים לכלבים מצוינים ומתאימים למשפחות. האופי הנוח והנאמן שלהם מאפשר זאת בצורה מעולה. 

אופי והתנהגות של אמסטף

אז אמרנו מראה קשוח ואפילו מאיים, אבל אתם יכולים להיות בטוחים שזה עניין תדמיתי בלבד. כלבי אמסטף אוהבים לשחק ולהשתובב, לבלות זמן עם המשפחה שלהם ובעיקר להתכרבל ולהתלטף. מדובר על כלבים אינטליגנטיים במיוחד שיודעים לזהות כוונה והתנהגות של אנשים. כך שהם לא מהססים לנבוח ולנהום כשהם מזהים איום. מה שגם הופך אותם לכלבי שמירה נהדרים. זכרו – כלבי אמסטף זקוקים לגבולות ולחינוך אסרטיבי. קחו זאת בחשבון אם אתם מתכוונים לאמץ אחד חמוד או אחת חמודה. 

טיפול, חינוך ואילוף

  • בריאות: ככלל, כלבי האמסטף הם כלבים בריאים ואיתנים. חשוב לגשת לבדיקות שגרתיות אצל הוטרינר ולחפש בפרט מחלות נפוצות כמו דיספלזיה של האגן, מומים לבביים ואלרגיה של העור. 
  • טיפוח: שמירה על הפרווה הקצרה והזיפית של כלבי אמסטף היא פשוטה ביותר. הברשה שבועית פשוטה ומהירה לרוב תספיק לניקיון יסודי עם הסרה של מרבית הלכלוכים ופיזור של השמן הטבעי של העור שישמור עליו בריא. לגבי מקלחות, אם אין ריח רע או לכלוך מובחן, אפשר לגמרי לוותר. חשוב להקפיד על גזיזה קבועה של הציפורניים ועל ניקיון השיניים, כולל בדיקה דנטלית אחת לחצי שנה לפחות אצל הוטרינר. 
    קיים מגוון רחב של מוצרי טיפוח לכלבים.
  • פעילות גופנית: כלבים חזקים ואנרגטיים שצריכים לא מעט פעילות גופנית ופריקת אנרגיה. גם אם יש לכם חצר גדולה, לא מספיק להשאיר את הכלב/ה שם לכל אורך היום. האמסטפים הם חברותיים מאד וצריכים את הקרבה של בני האדם ואת האינטראקציה עם המשפחה שלהם. אם אתם חובבי ספורט, כלבי האמסטף שלכם ישמחו להצטרף אליכם לריצות, רכיבות על אופניים ואפילו שחייה בים. 
  • אילוף וחינוך: תהליכי חיברות מוקדמים עוד כאשר הכלבים הם גורים הם קריטיים אצל כלבי האמסטף בשל העוצמה הפיזית. קחו בחשבון שתופעות מרגיזות כמו נבחנות יתר ונטייה לחפור בורות באדמה הן שכיחות למדי  ולפעמים קשה להיפטר מהן. 
  • תזונה: חשוב להקפיד על מזון פרימיום איכותי ובעיקר על מקור יחיד ואיכותי של חלבון. חשוב לדעת שכלבי אמסטף נוטים להשמנת יתר. לכן חשוב להשגיח על המשקל שלהם ובמידת הצורך לתת להם אוכל רפואי לכלבים, כמובן להקפיד לגשת למעקב אצל הוטרינר.
    חטיפים זה דבר נפלא, אבל חשוב לבחור בחטיפים לכלבים איכותיים בלבד ולא להגזים בכמות.

כל הציוד והמזון האיכותי שאתם מחפשים כאן באתר

עומדים לאמץ בקרוב את האמסטף הראשון שלכם? זה הזמן לדאוג לו או לה למזון איכותי, חטיפים, מיטה לכלבים נוחה, קולר ורצועה ועוד פריטים נוספים שיהפכו את החוויה לפשוטה ונעימה יותר. 

כאן באתר תוכלו למצוא איכות במחירים נוחים ומשתלמים. אפילו ניתן להזמין הכל במשלוח מהיר עד הבית לכל חלקי הארץ. רוצים לשמוע עוד על כלבי המסטיף ולהתייעץ לגבי גידול שלהם? צרו קשר ונשמח לעזור! 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן