משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

מאפריקה באהבה: הכירו את תוכי ג'אקו – האפרור האפריקני

תוכי ג'אקו אפור אפריקאי

תוכן הכתבה

אם השם אפרור אפריקני לא מצלצל לכם בפעמון, זה כנראה בגלל שאתם מכירים אותו בעיקר בשם תוכי ג׳אקו. הוא אחד התוכים המוכרים והנפוצים ביותר בעולם וגם האהובים ביותר על מגדלי ציפורים מתקדמים. 

אם אתם מתעניינים בגידול של ציפורי מחמד, תוכי הג׳אקו הוא בחירה נפלאה (אם כי מאתגרת ולא פשוטה, קחו בחשבון). בהזדמנות הזו אנו רוצים לערוך לכם היכרות עם בעלי הכנף הנהדרים האלו. 

ממש עוד רגע נצא לדרך, רק נזכיר שנייה לפני שאצלנו באתר תוכלו למצוא את האוכל לציפורים והציוד המשלים לגידולים ציפורים.  מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ בכל שלב!

בית גידול טבעי

הבית הטבעי של האפרור האפריקני הוא באזורי הסוואנה והיערות שבמערב ומרכז יבשת אפריקה. מדינות כמו קניה, טנזניה, חוף השנהב וגינאה.כל אלו שופעות בתוכי הג׳אקו המחולקים לשני תתי מינים – אפרור הקונגו הגדול יותר ואפרור התימנה הקטן. 

אופי והתנהגות

תוכי הג׳אקו הם יחסית מורכבים לגידול וטיפול ואפשר לומר שהם גם די תובעניים. שלא תטעו – מדובר על תוכים רגישים וחכמים בצורה יוצאת דופן. כאן אולי טמון גם האתגר עם אופי שעשוי לגרור לא מעט בעיות התנהגות שונות. האפרורים מעריכים שגרה והרגלים. כל שינוי קטן בשגרת היום המוכרת להם עשוי לערער אותם ולעודד תופעות לא נעימות כמו ניקור ומריטת נוצות. באופן כללי תוכי התימנה מתאימים לבתים קצת יותר הומים עם יותר תנועה ואנשים. אפרורי הקונגו זקוקים לסביבה יותר שקטה וסטרילית. 

הג׳אקו הם גם תוכים חברתיים ביותר שצריכים לא מעט זמן בידיים של הבעלים שלהם. אין להם בעיה עם ליטוף קליל עם האצבע, אבל לא ממש מעבר לזה. חלק מהתוכים בוחרים באדם אחד ומעדיפים את החברה שלו ולא של אחרים. 

דיבור וקולות

חלק בלתי מבוטל מהאהבה הרבה אל תוכי הג׳אקו הוא כמובן היכולת שלהם לדבר. למעשה, תוכי הג׳אקו נחשבים לדברנים מצטיינים ויכולים לחזור על מילים ומשפטים שלמים. לפעמים אפילו אחרי שמיעה אחת שלהם בלבד. מרבית תוכי הג׳אקו יגיעו לשיא פוטנציאל הדיבור שלהם בגיל שנה והם לומדים לחקות אנשים בסביבה עוד הרבה לפני. 

יותר מכך, מחקרים מהשנים האחרונות מראים שהזן הזה הוא אחד מזני התוכים היחידים שלא רק יודעים לחקות את הדיבור האנושי. אלא מבינים בהרבה מקרים את המשמעות של המילים שהם אומרים. זה מתבטא ביכולת להבדיל בין צבעים וצורות ומצביע על מידת תקשורת גבוהה ביותר עם הסביבה ועם בני האדם. וכן, בגלל שהג׳אקו תמיד שמחים לדבר הם יעדיפו לעשות זאת בהרבה מקרים על פני צרחות וקרקורים. אך באותה נשימה צריך לזכור שהם בהחלט עשויים להיות רעשניים וצווחנים. זה תלוי בעיקר באופי האינדיבידואלי של כל ציפור. 

טיפול והאכלה

זה שתוכי הג׳אקו הם כל כך חכמים, לא אומר שבתור אלו שמגדלים אותם אין לנו יותר מדי עבודה. למעשה – ההיפך הוא הנכון. האפרורים זקוקים לגירויים מנטליים רבים, צעצועים, משחקים וחידות לפתור. בנוסף חשוב לדעת שהם נוטים ללחץ וחרדה, במיוחד בסביבה רועשת והומה. טיפ קטן וחשוב הוא למקם את הכלוב שלהם כאשר צלע אחת צמודה לקיר במקום במרכז החלל. 

באשר לתזונה, חשוב מאד להקפיד על מזון עשיר המכיל זרעים, דגנים וגרעינים. כדאי ללכת על מזון שהוא סוג של פתיתים קטנים בצורה עיגול או אליפסה. מה שמעודד את התוכים לפצח ולהתעסק עם האוכל, ממש כמו מה שקורה בטבע. חשוב לקחת בחשבון שתוכי הג׳אקו נוטים למחסור בויטמין A ובטה קרוטן. לכן מומלץ לפנק אותם במזונות המכילים את הרכיבים האלו כמו בטטה מבושלת או קייל טרי.

הכינו את עצמכם מראש לגידול של תוכי ג׳אקו

אם גם אתם מתכוונים לצאת לדרך בקרב ולגדל תוכי ג׳אקו, דעו שאתם עומדים בפני חוויה מופלאה. אנו ממליצים מראש להיערך למשימה כמו שצריך. לרכוש כלוב לציפורים איכותי, צעצועים ומשחקים מתאימים, מזון מובחר ואפילו חטיפים לתוכים. אל תשכחו לקחת את התוכי שלכם לבדיקות קבועות אצל הוטרינר. אל תהססו לפנות אלינו לייעוץ במידת הצורך. 

כאן באתר תוכלו למצוא את כל הציוד והמזון שאתם זקוקים לו במחירים המשתלמים ביותר. מכאן כל מה שנשאר זה להתחיל להתכונן לבואו של החבר החדש. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן