משלוחים והחזרות חינם לכל הארץ

האם מותר לכלבים להיכנס לבריכה?טיפ מרטיב לימי הקיץ החמים

כלבים בבריכה

תוכן הכתבה

הרבה מאד כלבים אוהבים לשחות, במיוחד בימי הקיץ החמים האופיינים למדינה שלנו. אם יש לכם בריכה משלכם בבית, יש סיכוי לא רע שאתם כבר מאפשרים לכלבים שלכם לשחות בה מידי פעם. או אולי עדיין מתלבטים אם כדאי לעשות את זה או לא. 

ובכן, בריכה לכלבים זה בדרך כלל לא רעיון כל כך גרוע, אבל ישנם בהחלט כמה דברים שכדאי לשקול קודם לכן. רגע לפני שניגע בכל הנקודות החשובות בנושא אנחנו רוצים להזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא בין היתר ציוד שיהפוך את חווית השחייה לטובה ובטוחה יותר. לרבות צעצועים ומשחקים לכלבים המתאימים לבריכה, מצופים לכלבים ותכשירים לניקיון לאחר חשיפה לחומרי חיטוי בבריכה. אתם מוזמנים להתקשר ולהתייעץ בכל שלב. 

האם כדאי לאפשר לכלב שלי לשחות בבריכה?

חשוב לזכור כי בסופו של דבר התשובה לשאלה הזו היא אינדיבידואלית לחלוטין ותלויה אך ורק בכם. ההיבטים החשובים ביותר שצריך לבחון כדי להחליט הם בלי ספק בטיחות ושיקולי תחזוקה. זכרו שממש כמו ילדים גם כלבים חייבים בהשגחה בזמן שחייה. אפילו אם מדובר על בריכה לכלבים קטנה ורדודה יחסית. אם יש לכם בריכה בבית, מומלץ בחום להקפיד על הכיסוי שלה בכל זמן שבו הכלב משוחרר בקרבתה. כמו כן צריך לזכור שלא כל הכלבים הם שחיינים טובים מטבעם. חלקם לא יצליחו לצאת מהמים בכוחות עצמם לאחר שנכנסו אליהם. אם החלטתם לעודד את הכלב לשחייה במים, חשוב שתעשו זאת לאט ובאופן בדרגתי. 

כלב קופץ לבריכה

באשר לתחזוקה חשוב לזכור כי אם הכלב נכנס למים על בסיס קבוע זה אומר שיהיה עלינו לדאוג ולהתאים את הרכב המים עבורו ויש לקחת זאת בחשבון. 

האם מי הבריכה בטוחים עבור כלבים?

באופן כללי, כשמדובר על בריכה מתוחזקת כהלכה המים שלה לרוב יהיו בטוחים עבור כלבים. מי הבריכה, בין אם מחוטאים באמצעות כלור או דווקא מלח הם לרוב בטוחים. אך עדיין יש כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון. 

כל מי שנכנס לבריכה בולע כמות מסוימת של מים. כך או אחרת כאשר ילדים וכלבים נוטים לבלוע כמות גדולה יותר בהשוואה למבוגרים.  כלבים אינם מבחינים בין מי שחייה למי שתייה. חלקם ישתו כמויות גדולות באופן אקטיבי. מהדבר הזה חשוב להימנע בכל מחיר. שתייה מי הבריכה עשויה לגרום לבעיות בקיבה, בחילות, הקאות ועוד שלל צרות לא נעימות.  

כמו כן צריך לזכור שהכימיקלים בבריכה לא טובים לעור הכלבים (וגם של בני האדם אגב). ההמלצה החמה היא לשטוף את הכלב היטב עם מים נקיים אחרי השחייה ועדיף גם עם שמפו לכלבים

האם כלבים משפיעים על הבריכה?

לפי מומחים רבים ההשפעה של כלב אחד על מי הבריכה שווה להשפעה של שלושה בני אדם. חשוב לזכור שכלבים הם הרבה יותר מלוכלכים מבני אדם. הם בעלי פרווה עבה שגם נושרת לרוב ולפעמים גם סובלים מטפילים כאלו ואחרים. כל הדברים האלו בהחלט משפיעים על ניקיון המים. זה משהו שלחלוטין עשוי לפגוע בבריאות של בני האדם הרוחצים בבריכה. מומלץ מאד להקפיד על ניקיון יסודי אחרי כל פעם שהכלב רוחץ בבריכה. כדי למנוע זיהום משמעותי מראש חשוב בהחלט להקפיד על הברשה שבועית קבועה של הכלב. כמו כן שימוש בתכשירים נגד טפילים וניקיון יסודי מפעם לפעם. 

בריכה מותאמת במיוחד לכלבים

אם אין לכם בית פרטי עם בריכה, או שלא מתאים לכם לחלוק את הבריכה עם הכלב שלכם. תוכלו למצוא בכל חנות חיות בריכות כלבים קטנות יותר וחזקות המיועדות במיוחד לכלבים. הבריכות דומות מאוד לבריכות של פעוטות וילדים.

למרות שהן נראות כמו בריכות ילדים, בריכות הכלבים מצופות ב-PVC קשיח. החומר קשיח ועמיד מול הציפורניים של הכלבים. אומנם הבריכות לא עמוקות, צריך לפקוח עין על הכלב שלכם בכל פעם שהוא נמצא במים.

בריכת שחיה לכלבים טריקסי
בריכת שחיה לכלבים טריקסי 160 ס"מ

בטיחות לפני הכל

לסיכום הנושא אפשר לומר בפה מלא כי תחת הנסיבות הנכונות כלבים בהחלט יכולים לשחות. ליהנות משכשוך בבריכות ומקווי מים. זכרו שאסור לעולם להשאיר אותם לבד וללא השגחה. בפעמים הראשונות כדאי מאד להכיר להם את המים והבריכה באופן הדרגתי. 

כמובן שעם הזמן זה יהיה קל ונעים יותר ובשלב הזה אפשר להפוך את השחייה לחוויה. באתר תוכלו למצוא מגוון מוצרים שמתאימים לכלבים ולבריכות: מצופים לכלבים שיעזרו לכלב וישמרו על הבטיחות, צעצועים מיוחדים למים שאפשר לזרוק לכלב וצפים על פני המים וכמובן שלל תכשירים לניקיון הכלבים לפני ואחרי השכשוך בבריכה. 

אם אתם זקוקים למידע נוסף והכוונה נוספת או מחפשים המלצות על ציוד לכלבים שיתאים לכלבים שלכם – הרגישו חופשי ליצור קשר עם המומחים של גג לחיות ואנו נשמח לענות על כל שאלה ולסייע בכל דבר! 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שיתוף המאמר:

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן